Najlepšie knihy 2018

Aké boli tie najlepšie knihy, ktoré som tento rok prečítala? 

Pomaly sa blíži záver roka, a preto som sa rozhodla ukázať vám knihy, ktoré boli pre mňa tie naj. Každý rok si na Goodreads stanovím počet kníh, ktoré by som chcela prečítať. Nie len preto, že chcem splniť nejakú osobnú výzvu a prekonať sa ale jednoducho milujem robiť si zoznamy, odškrtávať si čo už mám za sebou a tešiť sa zo splnených vecí. Viem, som čudná 😃, ale na tých zoznamoch je fakt niečo ukľudňujúce. 

V roku 2018 som mala v pláne prečítať 60 kníh. Nakoniec sa mi ich podarilo prečítať 68. Tento rok som mala na knihy veľké šťastie. Naozaj sa mi do rúk nedostala žiadna kniha, o ktorej by som povedala, že je vyslovene zlá. Aj keď od niektorých som očakávala viac a preto som bola mierne sklamaná. Niektoré ma zase neskutočne prekvapili a som rada, že som sa k nim dostala, aj vďaka vašim odporúčaniam.

Najviac som počas roka čítala detektívky a thrillery, čo sú už dlhé roky moje obľúbené žánre. Kvôli práci som prečítala aj veľa detských kníh, hlavne tie pre deti od 3 do 12 rokov. Napínavé čítanie som občas vymenila za trochu romantiky a dala som šancu aj fantasy, ktoré som dlhé roky nečítala. To teraz vôbec nechápem prečo som tento žáner ignorovala. Ale našťastie som si uvedomila, že fantasy je pecka a ja som trúba, že som ho nezačala čítať skôr😃

Začnem najkratšou a najdlhšou prečítanou knihou v tomto roku. Najkratšia mala iba 20 strán. Bola to detská kniha Hádaj ako ťa mám rád o tom, že opísať a vyjadriť svoje pocity nie je vždy ľahké. Táto útla kniha o malom zajačikovi a jeho otcovi zajacovi vás aj napriek svojej krátkosti zahreje pri srdci 😊 Najdlhšou prečítanou bola kniha Pekné dievčatá. Tento napínavý thriller má 688 strán. Dej sa zo začiatku trochu vliekol ale na konci som sa od knihy nevedela odtrhnúť. Je o dvoch sestrách, ktoré vedú rozličný život ale obe smútia za svojou sestrou, ktorá zmizla pred dvadsiatimi rokmi. Aby odhalili tajomstvá, ktoré ničili ich rodinu celé roky, spoja sily a odhalia viac ako čakali.

Kniha, ktorú mi odporučilo najviac ľudí: Trón zo skla

Keď som sa rozhodla prečítať nejakú fantasy knihu, ľudia mi najviac odporúčali Trón zo skla a musím povedať, že už chápem prečo. Čítala sa veľmi rýchlo, bola v nej primeraná dávka romantiky, tajomna aj napätia. Doma na poličke ma už čaká druhá časť, ku ktorej sa dúfam dostanem už v januári. 



Najnapínavejšia kniha: Millenium 1

Ako všetky knihy z tejto série, má podľa mňa slabší rozbeh ale keď sa dostanete cez prvých sto strán potom už neviete prestať. Kombinácia neodolateľného novinára Mikaela Blomkvista a čudesnej hackerky Lisbeth je dokonalá. Pri málo knihách sa mi stalo, že by som nešla spať aj keď som potrebovala ísť na druhý deň do práce. Pri tejto sa inak nedalo. Priemyselný magnát Henrik Vanger, poverí Mikaela úlohou napísať kroniku svojej rodiny, ktorou v skutočnosti sleduje jediný cieľ: objasniť záhadné zmiznutie svojej netere Harriet v lete 1966. Mikael spolu s Lisbeth, nielenže objasnia záhadné zmiznutie ale odhalia aj mnoho ďalších skutočností, pri ktorých som knihu čítala s otvorenými ústami.



Najlepšia detská kniha: Šťastie je líška

Táto kniha má jednoznačne najkrajšiu obálku spomedzi všetkých detských kníh, ktoré som čítala. Trblietavá, farebná, ilustrácie úplne dokonalé. A čo ma najviac dostalo je predsádka (to je tá časť obálky z vnútornej strany knihy). Je celá popísaná zoznamom vecí, ktoré znamenajú šťastie a keďže ja zoznamy veľmi môžem 😃 bola som z tejto časti knihy nadšená. Ale krásny je aj príbeh, ktorý sa ukrýva v knihe. Je o Jakubovi, ktorý žije s rodičmi v krásnom parku. Každý deň chodieva do pekárne a v parku, na starých hojdačkách, stretáva líšku, s ktorou sa spriatelí. Jakubovi rodičia sa však rozhodnú odsťahovať sa za lepšou prácou. V novom meste bude Jakub sám a nie veľmi šťastný ale jedného dňa objaví krásny park a v ňom staré hojdačky... Krásny príbeh o priateľstve a jeho veľkej sile a o tom, že šťastie môže byť vlastne všetko, čo máme okolo seba.




Kniha s najkrajšou obálkou: Nesmrteľní

Priznám sa, že som túto knihu ešte nečítala a asi bude poslednou 69 v tomto roku. Ešte mám cca týždeň na čítanie, tak dúfam, že ju stihnem. Mám ju už doma, poslušne ma čaká na poličke a jej krásna obálka z nej na mňa svieti každý večer. Takže rozhodne ju považujem za knihu s najkrajšou obálkou, ktorú som tento rok videla a podľa anotácie bude skvelá aj zvnútra. O tom vám dám vedieť v recenzii, hneď ako ju prečítam.




Kniha, na ktorú som nevedela prestať myslieť: Hana

Keď som túto knihu dočítala asi hodinu som pozerala len tak do blba, do steny. Tak mimo som z nej bola. O to viac z nej budete mimo aj vy, keď pochopíte, že kniha vychádza zo skutočných udalostíTémou knihy je druhá svetová vojna ale je napísaná úplne inak ako všetky knihy, ktoré som doposiaľ o tejto téme čítala a pre mňa je jednoznačne najlepšou knihou, ktorú som tento rok čítala. Dievčatko Mira, neposlúchne svojich rodičov a je potrestaná tým, že na oslave nedostane koláčik. Táto nevinná udalosť poznamená Miru na celý život a je prinútená žiť so svojou depresívnou tetou Hanou, ktorá vôbec nerozpráva. Kniha postupne odhaľuje osud tety Hany a vám bude postupne pukať srdce nad všetkým, čím si musela Hana prejsť. 



Kniha, ktorú si prečítam aj na budúci rok: Co by můj syn měl vědět o světě

Túto knihu som počúvala ako audioknihu a neskutočne veľa som sa pri nej nasmiala a občas som sa pristihla ako len mlčím a prikyvujem nad tým aké pravdivé slová autor napísal. Môj obľúbený Backman s vtipom opisuje starosti a strachy rodičov. Kniha je plná obáv ale aj obrovskej lásky Backmana k svojmu synovi a manželke. Ešte nie som mamou ale kniha ma úplne dostala a keď raz vyjde v slovenčine určite si ju kúpim. A dovtedy si ju budem púšťať aspoň ako audioknihu v češtine.




Kniha, ktorá ma rozplakala: Medveďovce a My verzus vy

Backman je moja srdcovka. Žiadne knihy nemilujem tak ako tie jeho. Každá jedna je plná emócií a krásnych myšlienok. Mám pocit, že nikto nevie jednoduché veci opísať tak krásne a s takou veľkou silou ako on. K týmto dvom knihám sa ešte chystám napísať recenziu, takže sa tu veľmi rozpisovať nebudem. Ale toto si jednoducho MUSÍTE prečítať.




Kniha, ktorá ma najviac prekvapila: V znamení ametystu a Chybná 

Tieto dve knihy ma najviac prekvapili asi preto, že sú zo žánru, ktorý bežne nečítam. A bola som z nich unesená! Slovenských autorov, okrem Dominika Dána, nečítam a o to viac ma Majkina kniha prekvapila. Bola napínavá, celý svet, ktorý autorka vymyslela bol skvelo opísaný a vďaka tomu som mala pocit, že som v knihe s hlavnou hrdinkou Meggie.

Cecelia Ahern ma zase prekvapila preto, že poznám jej romantické knihy a spočiatku som neverila, že túto dystopiu napísala ona. Ale bola fakt perfektná, prečítala som ju za jeden deň. Jediná vec, ktorá sa m nepáči je to, že ešte nie je druhá časť v slovenčine😃 



Kniha, ktorá ma najviac sklamala: Dievča, ktoré čítalo v metre

Tak veľmi som chcela aby sa mi kniha páčila. Obálka krásna, názov, ktorý ma hneď upútal. Aj anotácia bola super.  Mala som veľké očakávania a zostala som sklamaná. Cely príbeh bol podľa mňa veľmi chaoticky, obsahoval príliš dlhé, prekombinované vety. Hlavná postava Juliette odbiehala od jednej myšlienky, k druhej a prišla mi naivná a nelogická. A tým pádom aj celý dej bol taký rozhádzaný, raz sa dialo to a potom bez nejakého opisu zrazu tamto. Pozitívom je, že kniha obsahuje veľa tipov na knihy, rôznych žánrov a tiež niekoľko pekných myšlienok o knihách. Myšlienka toho, že knihy si nás vyberajú a istým spôsobom nám menia životy k lepšiemu je krásna. Ale to bola, bohužiaľ, na tejto knihe asi jediná krásna vec.



Ufff, tak dúfam, že sa aspoň niekomu podarilo dostať sa až sem, na koniec 😃 Trošku som sa rozbehla a aj keď som vám chcela ukázať iba zopár kníh nakoniec ich tu je 13, ak dobre rátam. Zaujíma ma či ste niektorú z týchto kníh čítali a tiež, ktoré knihy sú pre vás tie najlepšie za rok 2018. Píšte v komentároch alebo do správ na IG. 
A v novom roku vám prajem toľko krásnych kníh, koľko len zvládnete prečítať😊

Komentáre

  1. Krásný výběr, ani jednu jsem zatím nečetla, ale Skleněný trůn a Znamení Ametystu mám v budoucnu v plánu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ďakujem :) ak máš rada fantasy Sklenený trón a V znamení ametystu sa ti budú určite veľmi páčiť :)

      Odstrániť
  2. Veľmi pekné, je vidieť že si na tom dávaš záležať❤️

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Normálne som až dostala chuť čítať😂❤️🎄

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky