Čo všetko som prečítala v decembri?

Napriek tomu, že v decembri je snáď najviac voľna počas celého roka, nepodarilo sa mi prečítať veľa kníh. Prečítala som dosť detských ale väčšina z nich sú párminútové jednohubky. Počas Vianoc, kedy ľudia zvyknú čítať najviac, sa mne podarilo prečítať len jednu knihu. Hneď po sviatkoch sme s priateľom išli do Brna za kamarátmi a tak som vedela, že žiadnu knihu už neprečítam. Ale! u kamarátky na poličke som objavila Autismus & chardonnay a tú som si jednoducho musela prečítať, pretože som na ňu čítala pozitívne recenzie. Takže nakoniec som v decembri prečítala spolu trinásť kníh, z toho dve audioknihy. Všetky vám ich opíšem a zhodnotím, ktoré sa oplatí prečítať. V komentároch alebo na Instagrame mi dajte vedieť či ste niektoré z týchto kníh už čítali alebo sa na niektorú chystáte 😊

My verzus vy
Fakt bezkonkurenčne jedna z najlepších kníh, aké som čítala. Samozrejme plus prvá časť Medveďovce. Toľko pocitov som mala z tejto knihy, radosť, smútok, úzkosť, napätie, nervozita, strach, nádej...no všetko tam nájdete. To je jednoducho Backman, môj najobľúbenejší spisovateľ. Takže sa pripravte, že vás odporúčaniami na jeho knihy zasypem 😃 My verzus vy je pokračovanie Medveďoviec, príbehu o malom hokejovom mestečku. Ale nech vás téma hokeja neodradí. Naozaj je v nej oveľa, oveľa viac a jednoznačne ju odporúčam. 



A každé ráno je cesta domů delší a delší

Ďalší skvost od Backmana. Túto knihu som počúvala ako audioknihu. Je veľmi krátka, má len 80 strán a vypočutú ju máte ani nie za hodinu a pol. Dedko a jeho vnuk Noah sedávajú na lavičke a rozprávajú sa o živote. Dedko spomína na svoju mladosť, ako spoznal babku a ako sa do nej zamiloval. Ale spomenúť si je pre dedka čoraz ťažšie pretože trpí Alzheimerovou chorobou. Je to smutná ale s nehou a úctou napísaná rozlúčka so spomienkami.



Millennium 3

Millennium určite veľa z vás pozná. Prvé dve časti som zhltla na posedenie a nechápem čo sa mi to stalo, s treťou som sa nevedela pohnúť. Čítala som ju už od októbra, nemohla som sa prehrýzť cez prvých 200 strán ale nakoniec sa mi to podarilo a kniha bola skvelá, hlavne posledných 100 strán, celý súdny proces. Takže sa nenechajte odradiť pomalším nástupom lebo naozaj každá časť Millennia stojí za to. 



Kolaps
Mnohým ľudom sa druhá kniha od B.A. Paris nepáčila. Za zatvorenými dverami sa mi páčila určite oveľa viac ale aj táto bola dobrá. Príbeh bol písaný jednoducho a autorka skvelo vystupňovala napätie. Ak aj vy občas máte pocit, že ste nezamkli byt alebo nevypli žehličku, tak si prečítajte tento príbeh, kde si hlavná hrdinka myslí, že jej buď totálne preskakuje alebo trpí rovnakou chorobou akou trpela jej mama. Ak máte chuť na jednoduchý thriller, Kolaps bude pre vás to pravé.



Autismus & chardonnay

Silná kniha o práci s autistami, o tom, že to nie je ľahké a občas to bez chardonnay ozaj nejde. V knihe bolo veľa vtipných situácií, na ktorých som sa zasmiala ale neviem či by som sa smiala aj vtedy kebyže mám v rodine autistu. Miestami mi prišlo, že je autor príliš krutý ale možno bol len úprimný. Asi som od nej čakala trochu viac ale určite sa oplatí prečítať si ju a spraviť si vlastný názor.




Hilda 

Nikdy by som nepovedala, že ja budem čítať komix. Ale Hilda je taká krásna a farebná, že som sa pre ňu neskutočne nadchla. Svet severskej mytológie, detské dobrodružstvá, trollovia, obri a trpaslíci - to si jednoducho musíte zamilovať. A Větvíka by som hneď brala za svoje domáce zvieratko 😃  Hilda sa mi páčila a už mám doma aj ďalšie časti, ktoré sa chystám prečítať teraz v januári. 



Vianočné mystérium

Detská kniha, ktorá je vhodná nie len pre deti ale aj dospelých a celé rodiny. V knihe sa prelínajú dva príbehy. Jeden je o Elisabet, dievčatku, ktoré sa v obchodnom centre stratí mame keď uteká za ovečkou. Elisabet sa ocitá medzi putovníkmi, ktorí cestujú v čase do dňa kedy sa narodil Ježiško. Druhý príbeh je o chlapčekovi Joachimovi, ktorý si kúpi zvláštny adventný kalendár. Neskrýva čokoládky ale príbeh. Je to príbeh tej istej Elisabet, ktorá cestuje časom. Joachim zistí, že v ich mestečku sa skutočne pred rokmi stratilo dievčatko, ktoré sa volalo Elisabet. Toto bol zatiaľ najlepší adventný kalendár aký som mala, pri ňom som na ten čokoládový aj zabudla 😃


Ako sa medvedík stratil a ako sa našiel

Malá, útla a milá kniha o medvedíkovi, ktorý sa stratil. Medvedík Lars zažíva s kamarátom kocúrom Nemom dobrodružstvo počas hľadania cesty domov. Deti v knihe nájdu množstvo pocitov, s ktorými sa stotožnia, zasmejú sa ale zažijú aj trochu napätia. Príbeh dopĺňajú krásne ilustrácie, ktoré sa budú určite páčiť deťom od 3-4 rokov.



Elmer, Elmer a dúha

Od týchto kníh som čakala trochu viac. Videla som na ne veľmi pozitívne reakcie a asi preto ma trochu sklamali. Neboli zlé, sú poučné, veselé ale niečo mi v nich chýbalo. Elmer je príbeh o tom, že je dôležité zostať sám sebou a mať sa rád, aj keď sme rozdielny. Elmer a dúha je zasa príbehom o hľadaní dúhy a o tom, že je dôležité vedieť sa podeliť.



Šťastie je líška

Túto knihu som chválila už v predchádzajúcom článku, kde som ju zaradila medzi najlepšie knihy, ktoré som tento rok prečítala. Je krásna nie len obálkou a ilustráciami ale aj príbehom o veľkom priateľstve Jakuba a líšky. 



Vlásky

Ďalšia z malých a milých kníh, o tom aké je náročne starať sa o krásne dlhé vlásky, že sú s nimi radosti aj starosti. Kniha je ideálna pre dievčatká, ktoré milujú svoje dlhé vlásky ale aj pre tie, ktoré naopak nemajú rady česanie a umývanie vlasov. Lebo mať krásne, zdravé vlásky je skrátka super a to by chcela určite každá malá slečna😊




Hádaj ako ťa mám rád

Kniha Hádaj ako ťa mám rád je neskutočne roztomilá a má krásne ilustrácie. Je o malom a veľkom zajacovi, ktorí sa snažia ukázať si ako sa navzájom majú radi. Pre všetkých malých aj veľkých čitateľov, ktorí vedia, že niekedy vôbec nie je ľahké vyjadriť a opísať svoje pocity.









Komentáre

Obľúbené príspevky