Premôžem svoju lenivosť a splním knižné výzvy?

Ahojte, dnes som sa konečne dokopala k tomu aby som spísala všetky moje knižné výzvy, ktoré chcem tento rok splniť. Počas minulých rokov som sa stále zapájala do výzvy na Goodreads, ktorá spočíva v počte prečítaných kníh. Tento rok som sa však rozhodla urobiť to trošku komplikovanejšie a dať si viacero knižných výziev a predsavzatí. V súkromnom živote si väčšinou novoročné predsavzatia nedávam alebo aj keď si ich dám, veľmi rýchlo ich poruším, pretože moja pevná vôľa je obyčajne na bode mrazu. Ale knižné predsavzatia s vami zdieľam takto verejne a preto dúfam, že sa mi ich podarí splniť. 




Prvou výzvou je počet prečítaných kníh na Goodreads. V roku 2017 som chcela prečítať 40 kníh a podarilo sa mi prečítať 64. Minulý rok som preto zdvihla počet na 60 prečítaných kníh, ale vďaka množstvu detských kníh, ktoré som počas roka prečítala, som nakoniec prečítala 72 kníh. Na rok 2019 som sa rozhodla výzvu trošku zvýšiť, takže dúfam, že prečítam 65 kníh. Kto by chcel sledovať moju výzvu a prečítané knihy, môžete si ma na Goodreads pridať k priateľom. Tu je môj profil. 


Mojou najväčšou výzvou bude tento rok nenakupovať veľa kníh. Takže som sa rozhodla pre úplne drastické (aspoň pre mňa) okresanie nákupov. Tento rok si kúpim iba jednu knihu mesačne. V mojej knižnici tak tento rok pribudne iba 12 kníh, aj keď dúfam, že rodina a kamaráti ma v tom nenechajú a na sviatky budú mojim jediným darčekom knihy😃 Myslím, že vďaka tomuto predsavzatiu sa mi podarí ušetriť dosť peňazí, ak ho teda dodržím 😃  O knihy na čítanie určite núdza nebude, pretože mám doma skoro 30 neprečítaných kníh.




Ďalšou výzvou, ktorú tento rok plánujem splniť je výzva v knižnom diári od Panta Rhei. Výzva má 15 bodov, napríklad: vypočuť si audioknihu, prečítať sfilmovanú knihu alebo prečítať poéziu. Ďalším bodom je zúčastniť sa aspoň na troch literárnych besedách. S tým dúfam, problém mať nebudem, keďže pracujem v knižnici. Výzva je zostavená úplne super, teším sa na jej plnenie. 😊



Spoločne s Monikou ( na Instagrame lilianalovesbooks) sme sa dali na mini knižnú výzvu ale pre mňa bude veľká. Ideme spoločne čítať knihu Malý život, ktorá mi leží doma na poličke už vyše roka. Ohlasy sú na ňu ohromné ale asi ma nelákala preto, že má strašne nahustený text a ešte k tomu je v češtine. Čoskoro vychádza aj slovenský preklad takže, výzvou je prečítať si tú, ktorú mám doma ešte skôr ako vyjde v slovenčine 😃




Viac čítacích výziev už asi nezvládnem ale stanovila som si ešte zopár predsavzatí, ktoré sa týkajú kníh. Chcem si dať vyrobiť vlastný ex libris, čo je vlastne personalizovaná pečiatka, ktorou si označím moje knihy aby sa mi nepostrácali, keď ich niekomu požičiam. Musím si ešte vymyslieť návrh ale určite chcem aby tam bola mačka a kniha, takže uvidíme ako to dám dokopy 😃 
Ďalším predsavzatím je venovať sa viac môjmu obchodíku, ktorý nájdete na Instagrame (knizne_radosti). Chcela by som vytvoriť viac záložiek a hrnčekov. V blízkej dobe plánujem spustiť predaj tašiek, vakov a obliečok na vankúše s knižnou tématikou. A tá úplne najväčšia tohtoročná méta alebo aj nesplnený sen, je naučiť sa vyrábať obaly na knihy a knižné sviečky. Uvidíme koľko z týchto predsavzatí a snov sa mi tento rok podarí splniť. Budem sa snažiť premôcť svoju lenivosť a robiť všetko pre to, aby som si na konci roka mohla povedať, že po knižnej stránke stál rok 2019 naozaj za to 😊

Komentáre

  1. Wow, tak to doslova držím prsty, vlasy nech sa podarí splniť knižné výzvy. Výzva v knižnom diári od PantaRhei tak tú by som chcela splniť. Nekupovať knihy- ja som si povedala že si prečítam knižné recenzie na Instagrame v časopisoch aby som nekupovala knihy, ktoré ani nedočítam.
    ~dannyreads

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ďakujem ☺ bude to asi náročné hlavne čo sa týka toho nakupovania 😁 ale ako píšeš, spolieham sa na recenzie iných aby som vedela čo sa oplatí kúpiť a čo nie a budem sa vo veľkom vyhýbať reklamám s nápisom poštovné zdarma a veľké výpredaje😁

    OdpovedaťOdstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky