Čo sa oplatí prečítať z toho čo som zatiaľ tento rok prečítala?

Tento rok sa mi výnimočne darí. Aspoň v čítaní 😃 Jedným z mojich nesplnených snov/ plánov, ktoré som si vystavila na mojej tohtoročnej dream board (nájdete na mojom IG @tanka_librarian) je čítať viac kníh, nájsť si viac času na čokoľvek čo súvisí s knihami a viac o knihách písať. Zatiaľ sa mi darí prísť domov, spraviť čo treba a namiesto zapnutia telky alebo nooteboku si sadnúť do kresla a prečítať si aspoň 50 strán. Okrem toho som koncom minulého roka začala počúvať audioknihy a totálne som sa do nich zamilovala. Počúvam ich keď sa chystám do práce, večer keď umývam riad, chystám večeru a tak sa mi za mesiac podarí mať ''prečítané'' 2-3 knihy naviac. 



Pridávam vám sem aj zoznam všetkých prečítaných kníh. Za január a február sa mi ich podarilo prečítať 15. Zoradila som ich podľa toho ako sa mi páčili a k niektorým z nich vám napíšem aj bližšie o čom boli a prečo sa ich oplatí prečítať si.

1. Malý život 
2. Venuša zo zátoky
3. Lazár
4. V tejto sa princezná zachráni sama
5. Žena z kajuty č. 10
6. Ak mi dovolíš
7. Ak mi odpustíš
8. Na konci naozaj obaja umrú
9. Hilda 1
10. Hilda 2
11. Sila
12. Knižka
13. Môj psík
14. Trhlina
15. Gerda

Možno vás prekvapí, že som Trhlinu dala až na 14. miesto. Je to preto, že som ju počúvala ako audioknihu a v českom jazyku. Tam asi nastal ten problém, že sa mi nepáčilo skracovanie kapitol, hrôzostrašné zvuky pomedzi kapitoly a tak som si tu knihu neužila tak ako by som si ju užil kebyže ju čítam v slovenčine. Nebola zlá, chápem, prečo sú z nej ľudia takí unesení ale mňa až tak nedostala. Všetky detské knihy sa mi v podstate páčili, najviac však Hilda. Vôbec som nebola fanúšikom komixov ale Hildu zbožňujem. Nádherná kniha Gerda skončila na poslednom mieste hlavne preto, že obsahovo vôbec nie je taká krásna ako jej ilustrácie a príbeh mohol byť oveľa lepší. 

Malý život
Na Malý život som napísala špeciálnu recenziu (nájdete ju tu na blogu). Je to jedna z najlepších kníh aké som kedy vôbec čítala. Strašne smutná, depresívna ale zároveň krásna. Rozpráva príbeh štyroch priateľov, opisuje ich vzťahy, pocity, všetko čo spolu prežívajú počas niekoľkých desaťročí. Zamyslíte sa nad sebou, naj svojimi vzťahmi, trápeniami v živote a preto ju odporúčam prečítať každému.



Venuša zo zátoky
Dominik Dán je pre mňa absolútne top spisovateľ na Slovensku. Všetky jeho knihy milujem, pretože majú všetko čo od dobrej knihy očakávam. Skvelá zápletka, prelínajúce sa príbehy, krátke a výstižné kapitoly, akčné dialógy a geniálny vraždársky humor. Táto časť je zatial poslednou v rámci vydania aj čo sa týka času kedy sa príbeh odohráva a o to viac bola pre mňa napínavejšia a teším sa na novú knihu, ktorá bude dúfam pokračovaním osudov všetkých z kancelárie 141.



Lazár
Lars Kepler je pseudonym manželského páru, ktorý píše detektívky, v ktorých je hlavnou postavou Joona Linna. Lazár je už siedmou časťou, v ktorej Joona Linna vyšetruje ďalší prípad. Tentoraz je oveľa osobnejší ako všetky predtým. Všetky mŕtvoly, ktoré nachádzajú boli nejakým spôsobom na Linnu napojené. Stopy podľa Joonu vedú k Jurekovi, šialenému vrahovi, ktorý má byť už dávno mŕtvy. Rozbieha sa kolotoč naháňačiek, skrývania sa a obrovského strachu, nie len o seba ale aj o svojich najbližších. Pre mňa jedna z najlepších častí a určite odporúčam každému, kto miluje dobré severské krimi.

Ak mi dovolíš a Ak mi odpustíš

Ak hľadáte oddychové čítanie od slovenskej autorky, Hana Repová je tá správna voľba. Jej knihy obsahujú všetko čo by mal mať dobrý ženský román. Štipku napätia a tajomna, trochu smútku a veľa lásky. Ak mi dovolíš určite nie je klasický slovenský ženský román, tie nemám veľmi rada a neviem sa do nich začítať lebo mi prídu príliš jednoduché a vždy o tom istom. Táto séria bola reálna a uveriteľná, žiadna vyumelkovaná lovestory. Pocity hlavnej hrdinky boli skvelo opísané a tak ma kniha veľmi ľahko vtiahla do deja. A tie zvraty, ktoré v deji nastali, ma nenechali ísť spať kým som knihu nedočítala do konca a hneď som si musela zohnať aj druhú časť, ktorá bola rovnako dobrá. 




Na konci naozaj obaja umrú
Pekný príbeh s LGBT tematikou. Mateo a Rufus žijú v alternatívnom svete, v ktorom vám zavolajú aby vás upozornili, že v ten deň zomriete, aby ste si užili posledné hodiny vášho života a rozlúčili sa s blízkymi. Mateo a Rufus by sa za normálnych okolností nikdy nestretli. Obaja však dostanú tento telefonát a pomocou aplikácie Posledný priateľ sa nájdu a rozhodnú sa spolu prežiť posledný deň. Za tých pár hodín medzi nimi vznikne silné puto, ktoré by mohlo prerásť v niečo viac, ak by v ten deň nemuseli zomrieť. Páčilo sa mi, že autor nám príbeh ukazoval z pohľadu viacerých postáv ale pravdupovediac, som od toho očakávala trošku viac.

Tak toto bol môj výber tých najlepších kníh, ktoré som zatiaľ tento rok čítala. Dajte mi vedieť do komentárov alebo na Instagram či ste knihy čítali alebo sa ich chystáte čítať a dúfam, že sa v tomto článku našli aspoň jednu inšpiráciu na čítanie 😊

Komentáre

  1. Ach, tá Gerda...ona je na oko taká krásna, no taktiež som už čítala nejeden názor, že príbehovo ju nemožno považovať za najlepšiu :/ Na Malý život sa určite pozriem, krásne si to napísala, a tým ma aj nalákala ^.^
    Veľmi sa mi páči tvoj zámer čítať viac kníh...a že sa ti aj krásne plní! Rovnako som si povedala, že len čo prídem z práce domov, tak vezmem knihu alebo sadnem za notebook a začnem písať články...no poväčšine moje plány zaniknú, pretože zaspím -_- Joj, ja som tak lenivý človek...:D
    Prajem ti, aby si si aj naďalej plnila tento sen a teším sa na nové články, máš skvelý blog♥♥♥ Maj sa krásne...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Malý život, si určite prečítaj je to naozaj jedna z tých kníh čo v tebe zostanú možno aj celý život :) a ďakujem ti veľmi za pochvalu, veľa to pre mňa znamená :) ja síce čítam v poslednej dobe veľa ale zase nestíham potom písať recenzie a venovať sa blogu tak ako by som chcela lebo lenivosť je aj moja dosť silná vlastnosť :D

      Odstrániť

Zverejnenie komentára

Obľúbené príspevky