Recenzia: Dielo majstra

Priznám sa, že do čítania knihy Dielo majtra sa mi veľmi nechcelo. Vybrala som si ju hlavne podľa krásnej obálky a ani som netušila čo v sebe skrýva. Čítala som na ňu pozitívne reakcie ale bála som sa, že bude príliš náboženská, keďže je z vydavateľstva Kumran.sk a Francine Riversová písala skôr historické romány ako príbehy zo súčasnosti. Opak bol pravdou, kniha je písaná skvelým štýlom, číta sa veľmi rýchlo a aj napriek jej hrúbke (488 strán) vám stránky budú utekať pod rukami. Ak hľadáte knihu na pohladenie duše, toto je správna voľba.

Hlavnými postavami sú úspešný maliar Roman Velasco, ktorý sa snaží uniknúť pred svojou minulosťou a jeho milá a veľmi nábožensky založená asistentka Grace, ktorá má tiež minulosť, na ktorú sa snaží radšej zabudnúť. V knihe sa prelína súčasnosť s minulosťou. Z minulosti sa postupne dozvedáme ako žili Roman a Grace keď boli deti a tiež to, že toho majú spoločného oveľa viac ako by si mysleli.

Zároveň sledujeme Gracine začiatky v práci s komplikovaným Romanom, ktorý má úplne všetko ale vôbec sa z toho nevie tešiť. Grace je pre neho svetlom v jeho inak pochmúrnych dňoch plných maľovania obrazov a nocí plných súženia a grafitov. Postupne sa spoznávajú, otvárajú jeden druhému svoje životy a nakoniec možno aj srdcia 🙂

Kniha vás prinúti zamyslieť sa nad tým, ako traumy z detstva dokážu ovplyvniť životy, ako je dôležité vedieť si odpustiť a ako veľmi je potrebné mať v živote ľudí, ktorí vás milujú.

Ak by ste si knihu chceli zakúpiť nájdete ju na tejto stránke: https://www.kumran.sk/krestanske-romany-novely/21453-dielo-majstra.html