Recenzia: Love of my life alebo Freddie Mercury

Aby ste pochopili ako veľa pre mňa skupina Queen a osobitne Freddie Mercury znamená, museli by ste ma poznať trochu bližšie. Film Bohemian Rhapsody a všetky možné dokumenty, ktoré sa dajú na internete nájsť som videla už asi 100 x. Hudba Queen nám hrá každý deň doma aj v aute. Keď nehrá, spievame si spolu a poriadne nahlas. Každá dôležitá životná udalosť sa mi spája s niektorou ich pesničkou. Keď hrá Love of my life spomeniem si, ako mi ju môj budúci manžel hral na gitare. Killer Queen je zvučka keď mi niekto píše sms a Time waits for no one mám ako zvonenie na mobile. Don´t stop me now je ideálna pesnička na rýchlu jazdu autom a You´re my best friend je ešte lepšia keď si ju spievate ako duet. Seven seas of rhye ma dostane na nohy kedykoľvek a pri pesničke Spread your wings mám chuť stále plakať. A momentálne moja najobľúbenejšia, ktorú si spievam nonstop a neviem si bez nej predstaviť svoj deň Good Old-Fashioned Lover Boy, tá je dokonalá úplne celá. Každá z nich je iná, výnimočná, zaujímavá a originálna. A presne taký bol aj Freddie Mercury. 


Pre mňa je Freddie neobyčajná a fascinujúca bytosť. Na jednej strane obrovská legenda, ktorej boli plné štadióny, na druhej strane utiahnutý introvert milujúci mačky. Študoval grafický dizajn na Ealing Art College a vďaka tomu sám navrhol logo kapely, ktoré pozostáva zo znamení členov skupiny. Dvoch levov, ktorí držia písmeno Q a predstavujú Johna Deacona a Rogera Taylora, kraba, ktorý predstavuje Briana Maya a dve panny, ktorá predstavujú Freddieho samotného. Skladbu Crazy Little Thing Called Love sa mu podarilo zložiť vo vani, keď sa kúpal. Priamo tam mu museli priniesť klavír aby ju mohol zahrať. Freddie bol tiež vášnivým zberateľom známok a jeho zbierka putovala na výstavy po celom svete. Toto aj mnoho iného sa dozviete v najnovšej knihe o Freddiem, v jeho ilustrovanom životopise.


Kniha je nádherne ilustrovaná a aj keď sa z nej skalný fanúšik veľa nového nedozvie, určite ju vo svojej knižnici musí mať. Je skvelé mať všetky zaujímavé a dôležité informácie o Freddiem pokope a v takom krásnom formáte. Aj keď musím povedať, že som v nej našla zopár chybičiek, hlavne čo sa týka prekladu. Napríklad namiesto gitara bolo napísane kytara, asi preto, že knihu prekladali z češtiny do slovenčiny. Takéto chyby mi trochu rezali oči ale kvôli tým nádherným ilustráciám to majú odpustené 😂 Kniha je rozdelená do piatich častí, tak ako pesnička Bohemian Rhapsody. Delí život Freddieho na intro, baladu, gitarové sólo, operu, rock a outro. Ja som si pri čítaní kvalitne poplakala lebo pre mňa je Freddie a Queen Love of my life.



Komentáre

Obľúbené príspevky