Recenzia: Daisy Jones & The Six

Tak toto bola jazda. Nemôžem uveriť, že Daisy Jones & The Six neboli skutoční. Na začiatku knihy, kým mi došlo, že je kapela iba fiktívna som si hovorila...akože kde som doteraz bola, že som o tej kapele nepočula? Ja, milovníčka klasického rocku 70. a 80. rokov.  Pri čítaní mien postáv som mala zakaždým chuť otvoriť Google a hľadať ako v skutočnosti vyzerali. Pri opise ako skladali pesničky, som chcela otvárať YouTube a vypočuť si ako zneli.  Keďže 70. a 80. roky sú moja obľúbená hudobná éra, o to viac som bola nadšená z prostredia, kde sa príbeh odohráva.

Cela kniha je písaná ako rozhovory alebo teda interview, kedy je na začiatku všetkým položená otázka: Ako to všetko vlastne bolo? Ako vznikol fenomén Daisy Jones & The Six a čo stálo za ich rozpadom?  Všetci členovia kapely rozprávajú svoje spomienky na to obdobie, na to ako sa z Daisy Jonesovej a The Six stala kapela. Samozrejme, každý to vidí trochu inak.

,, Myslím si, že život je o tom, kto vás drží za ruku a čiu ruku sa rozhodnete držať vy.''

Keďže je kniha písaná formou interview, možno by ste predpokladali, že sa nebudete vedieť vcítiť do postáv, že nepôjdu ich charaktery do hĺbky, ale opak je pravdou. Všetky postavy mi prirástli k srdcu, záležalo mi na každej jednej, bola som zvedavá, čo sa s nimi stane a na konci....na konci som sa rozplakala....

Príbeh tejto kapely sa odohráva v 70.  rokoch, ktoré boli plné sexu, drog a rokenrolu. Myslela som si, že sa mi forma knihy nebude páči, že to bude čudné, ak celú knihu budem čítať len ten povedal toto a ten povedal tamto. Ale bolo to skvelé. Vďaka tej forme mala kniha rýchly spád, bola ľahko čitateľná, neboli tam zbytočne nudné opisy a aj napriek tomu mala svoju hĺbku a venovala sa rôznym témam.

V knihe nejde len o to, ako fungovala kapela v 70. rokoch, o večierky plné drog a o ošiaľ, ktorý nastal vďaka albumu Aurora. Je aj o vzťahoch medzi členmi kapely, o ich rodinách a najbližších priateľoch. O neskutočnom talente, o láske vo všetkých jej podobách, o bolesti, o závislostiach (nie len) na drogách. Okrem fascinujúcej krásky Daisy Jonesovej a hlavného speváka Billyho Dunna vo mne zarezonovala ešte jedna postava. Tá, ktorá mala obrovské srdce, trpezlivosť a pochopenie pre každého, nech už bol akýkoľvek.

,, Nezáleží na tom, kde sme, nezáleží, či je deň alebo noc, či je svet temný, my sme dve blikajúce svetielka. Blikáme súčasne. Vždy sme spolu. ''

Vďaka tomu, kde sa príbeh odohráva, akou formou je písaný a aj vďaka tomu aký mala kniha koniec, sa stala jednou z mojich obľúbených. A verím, že sa stane aj vašou. Ďakujem vydavateľstvu Slovenský spisovateľ , že som si knihu mohla prečítať ešte pred dátumom vydania, ktorý je 8.9.