Recenzia: Zúčtovanie pri Gossamerskom rybníku

Spisovateľka Jaime Jo Wrightová opäť nesklamala. Zúčtovanie pri Gossamerskom rybníku je už jej tretia kniha, ktorej základom je, ako aj v predchádzajúcich častiach, prelínanie minulosti a súčasnosti. Mne sa takýto koncept kníh veľmi páči, doslova ich vyhľadávam, a preto bolo isté, že siahnem aj po tejto.

Kniha sleduje životy dvoch žien, ktoré delí sto rokov a spájajú ich záhady rodného mestečka. Annalise žije v súčasnosti ale tak, ako mestečko skrýva tajomstvá, nejaké si uchovala aj ona. Za záhadných okolností zdedí polorozpadnutý obytný príves plný fotografií, starých úmrtných oznámení a evanjelikálnych letákov. Najčudnejšie na tom je, že väčšina fotografií patrí jej a niektoré nikdy nemali uzrieť svetlo sveta.

Sto rokov späť žije Libby, ktorá pracuje v redakcii novín. Keď dostane úmrtné oznámenie o smrti uznávaného miestneho diakona ešte pred jeho smrťou, udalosti naberú rýchly spád a do života obyvateľov zasiahne vražda. So synom diakona sa snažia vyriešiť, kto odoslal parte a začínajú prichádzať ďalšie. Hoci tieto dve príbehy a ich tajomstvá delí sto rokov, súvisia spolu až príliš...

Príbeh je vyskladaný veľmi dobre, aj keď pri niektorých častiach, hlavne tých, ktoré sa týkali náboženstva a dvoch bratov, ktorí chceli evanjelizovať mestečko, som sa trošku nudila. Životy oboch žien sú zaujímavé a tajomstvá, ktoré postupne odhaľujú sú šokujúce. Tak, ako v každej knihe, sú postavy veriace a príbeh ukrýva aj jemnú romantickú linku u oboch ženských postáv. Ak radi čítate napínavé a záhadné romány, kde sa prelína súčasnosť s minulosťou, určite vám túto knihu odporúčam.

Knihu vydalo vydavateľstvo i527.net - Knihy, kde dobro víťazí. Môžete si ju zakúpiť tu: https://www.kumran.sk/krestanske-romany-novely/22559-zuctovanie-pri-gossamerskom-rybniku.html

Táto recenzia bola napísaná vďaka službe www.storpic.com.