Recenzia: Pekáreň v Brooklyne - Julie Caplin

Ach, táto kniha mi tak dobre padla. Spočiatku ma nadchla jej krásna obálka, pretože o obsahu som nič nevedela, ale po prečítaní anotácie ma zaujal aj obsah. Pekáreň v Brooklyne je druhou časťou zo série Romantické úteky a kniha pre mňa bola naozajstným útekom. Krásnym, romantickým a sladkým útekom z reality, ktorý som si veľmi užila. Prvú časť som nečítala ale vôbec mi to nevadilo a určite sa ju chystám prečítať dodatočne. :)

'' Statočnosť je, keď sa niečoho bojíš a napriek tomu to urobíš.
Jednoducho tomu strachu čelíš. ''

Hneď od začiatku ma príbeh hlavnej hrdinky Sophie vtiahol do deja zaujímavým zvratom, ktorý som vôbec nečakala. Tento zvrat v deji Sophie zavedie do New Yorku, konkrétne do Brooklynu. Opisy všetkých miest, ktoré hlavná hrdinka navštívila boli úžasným doplnkom romantického príbehu. A aj keď opisy nemám veľmi v láske, tu sa mi páčili a vďaka knihe som mohla zažiť miesta, ktoré asi nikdy neuvidím.

'' Pamätajte si, že nič nie je nemožné. ''

Sophie je veselá a priateľská gastronovinárka. Od začiatku mi bola veľmi sympatická a trochu som v nej videla seba. Keď sa my ženy nesprávne zamilujeme, vieme byť poriadne naivné a zlomené. Taká je na začiatku aj naša hlavná hrdina. Všetko sa však zmení, keď sa v rýchlosti rozhodne pre stáž vo food magazíne v New Yorku. Brooklyn ju privíta s otvorenou náručou, rovnako aj Bella, u ktorej si Sophie prenajíma byt. Bella vlastní pod bytom malú pekáreň kde pečie úžasné koláčiky od výmyslu sveta. Dievčatá sa veľmi rýchlo spriatelia, aj vďaka ich spoločnej láske - pečeniu. A tu pri koláčikoch sa objaví aj šarmantný Todd, ktorý je Bellin bratranec. Todd tiež pracuje vo food časopise a je známym lámačom ženských sŕdc. Spočiatku pôsobí ako veľký mačo ale vďaka častým návštevám Belly a Sophie ho spoznávame viac. Veľmi sa mi páčilo ako sa pri Sophie vedel uvoľniť, bol milý, vtipný a poodhalil aj kúsok svojho vnútra. Obaja boli poznačení komplikovanými vzťahmi so svojimi rodinami, riešili vlastné problémy ale dovolili ich priateľstvú rásť. Veľmi milé bolo ich vzájomné žartovanie, doťahovanie sa, aj výlety po New Yorku. Mám rada keď sa vzťah v knihe vyvíja pomaly a z priateľstva sa postupne stáva čosi viac. Aj keď sa Sophie a Todd láske bránia pri čítaní pochopíte, ešte skôr ako oni dvaja, že sa jej neubránia. :)

'' Na koláčikoch niečo je. Vyjadrujú lásku. Sú to také malinké instatné objatia.''

Osobitnou kapitolou tohto príbehu sú koláčiky! Počas celého čítania som mala chuť niečo piecť. Opisy toho ako v pekárni piekli a ozdobovali koláčiky ma úplne nadchli. V niektorých malých detailoch mi, bohužiaľ, vadil preklad. Z kontextu som mala pocit, že hlavným druhom koláčikov mali byť cupcaky ale v knihe sa im hovorilo iba koláčiky. To sa mi nepozdávalo a vždy keď niekto hovoril o koláčikoch v košíčkoch chcelo sa mi kričať - veď sú to cupcaky! :D Na tie som veľmi zaťažená lebo som ich kedysi často piekla. Ďalším slovíčkom, ktoré ma rozčuľovalo bolo slovo ''príma'', asi pozostatok z českého prekladu a prezývka Sophie ''Angličanka'', ktorú podľa mňa Todd používal príliš často. Ale inak mi na knihe nič nevadilo. Pri čítaní ma potešila aj taká maličkosť, že autorka spomenula seriály, ktoré rada sledujem Ženy z rodu Gilmorovcov a Riverdale. :) Čakala som prijemné pohodové čítanie a to som aj dostala. A ešte aj o čosi viac. Voňavé prostredie pekárňe, prechádzky po New Yorku a milý romantický príbeh, ktorý vám pomôže uniknúť z relity všedných dní.

Za poskytnutie knihy na recenziu ďakujem vydavateľstvu Grada.