Recenzia: Medzi dvoma kráľovstvami - Suleika Jaouad

Máte radi životopisné knihy? Ja som ich v živote veľa nečítala a ani ma nelákali, ale táto sa stala jednoznačne mojou obľúbenou. Po jej dočítaní som musela chvíľu zostať sedieť a v nemom úžase pozerať do prázdna. V príbehu sa snúbi Suleikin nepopierateľný talent písať a jej dojímavým životným príbehom. 


Ako dvadsaťdvaročnej jej diagnostikovali akútnu leukémiu s nízkou šancou na prežitie. Prišla o všetky sny, ktoré má zdravý mladý človek, o prácu, o bývanie, o nezávislosť. O čo neprišla sú jej najbližší priatelia, rodičia a priateľ Will, ktorý bol pre mňa zosobnením absolútne láskavého a obetavého mladého muža. Po veľmi krátkom čase vo vzťahu je ochotný presťahovať sa kvôli nej aj na koniec sveta. 

Keď si myslíte, že Vás niekoho autobiografia s časťou road tripu nebude baviť, ste na veľkom omyle. Zápisky Suleiky budete hltať od prvej po poslednu stranu či máte radi detektívky alebo fantasy. Jej príbeh a cesta za hľadaním seba samej sa Vás dotkne a po celý čas jej budete držať palce. Musím však povedať, že prvá časť, ktorá bola hlavne o jej chorobe, liečbe a vzťahoch s najbližšími sa mi páčila oveľa viac ako druhá časť. V tej druhej sa vybrala na cestu naprieč Amerikou, čo bolo zaujímavé, lebo necestovala len tak po pamiatkach alebo miestach, ale navštevovala konkrétnych ľudí. No aj napriek tomu pre mňa táto časť nebola až tak zaujímavá.


Suleika sa roky zameriava na jediný cieľ. Prežiť. Nakoniec sa z najhoršieho dostane von, ale až vtedy pochopí, že vyliečením sa cesta nekončí a že už nikdy nebude taká aká bola kedysi. Nevie ako sa má po rokoch boja s chorobou vrátiť do bežného života, ako prejsť z kráľovstva chorých do kráľovstva zdravých. Možno, že ani nie je cesty späť. Vyberie sa na stodňovú cestu naprieč Amerikou a stretáva sa s množstvom ľudí, ktorí ju vďaka jej článkom v novinách kontaktovali počas liečby. Ak sa chcete dostať ešte viac do zákulisia Suleikinho života, v archíve NY Times si môžete prečítať všetky články z jej stĺpčeka Life, Interrupted, ktoré Suleika napísala a tiež tam nájdete videá o jej živote. Je to veľmi zaujímavé čítanie aj pozeranie. Tejto knihe to dodáva ešte väčšiu reálnosť a naozaj som mala pocit, že Suleiku poznám a všetko som veľmi intenzívne prežívala spolu s ňou.

Aj keď je príbeh z veľkej časti o rakovine, trápení a bolesti je presiaknutý nádejou, láskou a nesmiernou odvahou, za ktorú Suleiku budete obdivovať, rovnako ako ja. ❤️

Ďakujem vydavateľstvu Fortuna libri, že ste tento príbeh priniesli aj k nám na Slovensko a že som mala možnosť prečítať si ho. ☺️ Knihu Medzi dvoma kráľovstvami si môžete zakúpiť tu >>>


Komentáre

Obľúbené príspevky