Recenzia: Diabolský plod - Tom Hillenbrand

Diabolský plod je pre mňa jedným z najväčších knižných prekvapení tohto roka. Túto kulinársku krimi vydalo malé slovenské vydavateľstvo Mamaš, ktorého prvotinou je práve Diabolský plod. Vydavateľstvo stavilo na originálny námet, aký som na našom knižnom trhu ešte nevidela. Čo sa týka autora, tým je, pre mňa a myslím, že aj pre väčšinu ľudí, neznámy Tom Hillenbrand. V zahraničí už nie je až taký neznámy. Za svoje romány získal niekoľko ocenení a okrem detektívok píše aj sci-fi a historické romány. A samozrejme, ak práve nepíše, varí. Jeho vášeň k jedlu bola viditeľná na každej strane knihy.

Šéfkuchár Xavier je majiteľom malej reštaurácie v Luxembursku. Aj keď má kvality, vďaka ktorým by mohol byť na vrchole kuchárskeho rebríčka, radšej svojim hosťom s láskou pripravuje miestne špeciality. Problém nastáva, keď sa priamo v jeho reštaurácii zosunie k podlahe jeden z najlepších kritikov jedla z Paríža. Je na mieste mŕtvy a Xavier je zrazu podozrivý z vraždy. Keď zistí, že zmizol aj úspešný šéfkuchár, jeho niekdajší učiteľ, rozhodne sa pustiť do vlastného vyšetrovania. To, čo objaví, otrasie základmi kulinárskeho sveta a ocitne sa v priamom ohrození života. Že by niekto dokázal za jedlo vraždiť? Nuž, v tejto knihe to je viac ako pravdepodobné.

Autor vniesol do knihy veľmi zaujímavé informácie o tom, ako to funguje v zákulisí potravinárskeho priemyslu. Dozviete sa niečo viac o získavaní originálnych potravín do reštaurácií alebo aj o tom, čo spôsobuje glutaman sodný. Popri týchto zaujímavých informáciách sa veľa nasmejete na humore Xaviera a jeho priateľa Pekka a tiež dostatočne potrápite svoje chuťové poháriky, ktoré budú počas celej knihy v napätí spolu s vami. 😁

'' Ako spácha Argentínčan samovraždu? Jednoducho sa vyštverá na svoje ego a skočí."

Obdivujem keď sú knihy spracované originálnym spôsobom, či už ide o obálku knihy, alebo nejaký zaujímavý doplnok. V tejto knihe sú rovno dva. Prvým z nich je Kulinársky glosár, v ktorom nájdete desiatky neznámych slov z kuchárskeho prostredia. Ak neviete čo sú meringue alebo beurre manié, v tejto knihe nájdete vysvetlenie a obohatíte si svoj kulinársky slovník. Druhým skvelým doplnkom knihy sú recepty z luxemburskej kuchyne. Môžete sa tešiť na podrobný postup ako si pripraviť Bouneschlupp s Huesenziwwi. Ste zvedaví čo sú to za jedlá? Skúste si prečítať knihu a garantujem vám, že sa vám budú zbiehať slinky. Diabolský plod obsahuje všetko čo sa mi na knihách páči. Má originálnu zápletku, skvelú hlavnú postavu, nové a zaujímavé informácie, napätie a jedlo. 😀 Myslím, že taká príjemná knižná jednohubka by nemala ujsť žiadnemu knižnému gurmánovi. 😊