Recenzia: Sedem sestier - Lucinda Riley

Tak už aj ja som podľahla čaru Siedmich sestier. Prvú časť historicko-romantickej ságy o nevlastných sestrách som sa rozhodla vypočuť si ako audioknihu a bolo to absolútne dokonalé. Kniha Sedem sestier sa začína v nádhernom zámku na brehu Ženevského jazera, ktorý je domovom šiestich sestier. Kde je a kto je siedma sestra netušíme a ani sa to zatiaľ v knihe nerieši. Všetky si ich z rozličných končín sveta adoptoval tajomný miliardár, o ktorom veľa nevieme. V úvode knihy sa dozvedáme, že zomrel a každej zanechal obálku s odkazom na ich minulosť a záhadný pôvod.



Dej prvej knihy sa venuje najstaršej sestre, ktorá sa volá Maia. Je krásna, ale veľká samotárka a ako jediná zostala žiť v dome pri Ženevskom jazere. Smrť otca, ktorého nazývajú "tatko slaný" a jeho list, ktorý jej zanechal, ju zavedú na druhý koniec sveta do Rio de Janeira. Tam začne, aj vďaka mladému spisovateľovi, rozmotávať príbeh svojej rodinnej histórie. Autorka nás vďaka tomu zavedie do starej schátranej vily v Riu a do Paríža za veľkým príbehom lásky, ktorý je spojený so stavbou slávnej sochy Krista týčiacej sa na hore Corcovado.

Obe dejové línie som absolútne zbožňovala, ale tú historickú ešte o čosi viac. Prelínanie súčasnosti a minulosti bolo vynikajúco vyskladané a premyslené do poslednej bodky. Príbeh toho, ako vznikla socha Krista v Riu, ma veľmi zaujal a naozaj oceňujem, že si autorka naštudovala históriu a do knihy zakomponovala reálne roky, postavy a udalosti. Čo sa týka romantiky, tá nás sprevádza v oboch príbehoch, hlavne ten druhý, ktorý sa odohrával v Paríži ma veľmi chytil za srdce. Príbehy o tajnej, zakázanej a vášnivej láske sú tie najkrajšie ale zároveň najviac lámu srdcia.

Čo sa týka formátu audioknihy, myslím, že lepšiu interpretku na túto knihu nemohli vybrať. Verila som jej úplne všetko a mala som pocit, že mi nejaká blízka osoba rozpráva svoj životný príbeh. Hlas Zuzany Kaprálikovej bol veľmi príjemný, jemný a upokojujúci. Kniha sa počúvala veľmi dobre a keď som ju celú dočítala,  ešte som si niektoré kapitoly púšťala len tak, popri práci, aby som mala pohodovejšiu atmosféru. Krásnym doplnkom bola občasná príjemná hudba na pozadí dôležitých momentov. Znova sa mi potvrdilo, že niektoré knihy, so správne zvoleným interpretom, sú ešte lepšie ak ich počúvate. Ak ste romantické duše, milujete prelínanie súčasnosti a minulosti a radi sa dozviete niečo z histórie, táto kniha je pre Vás ako stvorená. A keďže sa končí rozprávaním druhej sestry, hneď ma namotala na čítanie pokračovania. Za audioknihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Tatran a vydavateľstvu Publixing. Audioknihu si môžete zakúpiť tu >>>


Komentáre

Obľúbené príspevky