Recenzia: Za láskou do Paríža - Victoria Brownlee

Za láskou do Paríža je milá romantická kniha, ktorá možno má predvídateľný dej, ale aj tak si jej čítanie budete užívať. Syry, jedlo a Paríž. No čo viac treba na príbeh, ktorý si zaslúži titul ideálne dovolenkové čítanie. Je to kniha, pri ktorej budete vzdychať nad úžasným jedlo, žasnúť nad množstvom fantastických syrov a usmievať sa pri vtipných aj milých situáciách, v ktorých sa ocitne hlavná hrdinka. A v neposlednom rade sa spolu s Ellou vydáte na spoznávanie Paríža, jeho čarovných uličiek, malých kaviarní, obchodov so syrom a ich príťažlivých majiteľov. 😁

Ella žije v Austrálii a so svojim priateľom chodí už osem rokov. Keď ju pozve na večeru do drahej a romantickej reštaurácie, čaká, že ju konečne požiada o ruku. Večera však skončí rozchodom, lebo mladý pán zistil, že ''sa potrebuje nájsť''. 😁 V tom momente začína odvážna jazda hlavnej hrdinky do ulíc Paríža. V tomto som ju veľmi obdivovala. Ja by som sa nikdy sama nevybrala do cudzej krajiny, kde nikoho nepoznám a neovládam ani jazyk. Pri potulkách parížskymi uličkami narazí na obchodík so syrmi, ktorého majiteľom je sympatický a priateľský Serge. Vďaka nemu a láske k syrom sa pustí do ochutnávania všetkých syrov, ktoré jej prídu pod ruky. Nespoznáva len lahodné jedlo ale aj pohľadných Francúzov, akým je aj Gaston. Gaston, kulinársky kritik, stelesňuje typického Francúza, je sexi, charizmatický a totálne Elle pomotá hlavu.

Knihu som si so sebou vzala na dovolenku a bola to skvelá voľba, oddýchla som sa pri nej aj som sa pobavila. Samozrejme, nájdete tam množstvo klišé a stereotypov ako to už v romantických knihách býva, ale to mi vôbec nevadilo. Občas mi niektoré vety prišli zvláštne preložené ale nenarúšali dej, takže som s nimi nemala problém. Hlavná hrdinka Elle mi bola sympatická hlavne kvôli odvahe odísť do sveta a niekedy mi pripomínala mňa samú keď som bola mladšia. Bola trochu naivná a keď sa chcela zapáčiť chlapovi vôbec nebola sama sebou a snažila sa mu prispôsobiť. Našťastie aj ja aj Elle sme sa spamätali a príbeh dopadol správne romanticky. Uvedomila si, že mala nereálne predstavy a pochopila, ktorý muž je pre ňu ten pravý. Vďaka knihe sa prenesiete priamo do Paríža ale pozor na to množstvo syrov, ktoré po jej čítaní budete chcieť ochutnať.😀
Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada. 🙂 Zakúpiť si ju môžete tu  >>>