Recenzia: Miznúce dievčatá - Lisa Regan

Lisa Regan je v zahraničí aj u našich českých susedov už pomerne známe meno. Autorku poznajú hlavne vďaka sérii s detektívkou Josie Quinnovou, z ktorej v zahraničí vyšlo už jedenásť častí a pripravuje sa ďalšia. Ja som ju donedávna vôbec nepoznala, ale vďaka vydavateľstvu Grada som si mohla jej prvú knihu, ktorá vyjde na Slovensku, prečítať v predstihu. Bola som veľmi milo prekvapená, Miznúce dievčatá je originálny a napínavý príbeh. Strany Vám budú doslova miznúť pod rukami. Hneď na prvý pohľad ma zaujala obálka, ktorá na mňa pôsobí jesenne, melancholicky a tajomne. Spočiatku som sa do príbehu veľmi nemohla začítať, má trochu pomalší štart, ale nech Vás to neodradí, ono sa to po pár stranách poriadne rozbehne. Moje pomalé čítane ale zapríčinil aj formát knihy, keďže som ju čítala ako e-knihu. Ak by som sa mohla s tlačenou verziou knihy skryť pod deku a začítať sa, po pár hodinách by som už nemala čo čítať.

V malom americkom mestečku Denton zmizne mladé dievča Isabelle Colemanová. Aj napriek tomu, že ju hľadá celé mestečko, nenájdu nič, iba jej telefón. Akoby sa po nej zľahla zem. Detektívka Josie Queenová, ktorú práve suspendovali, je na začiatku knihy svedkom nepríjemnej havárie na čerpacej stanici. Všetci v aute sú mŕtvy okrem jedného človeka, ktorý zomiera. Je to učiteľ dejepisu Isabelle a pred upadnutím do bezvedomia stihne Josie povedať iba jedno slovo. Rovnaké slovo, aké napíše na stenu iné unesené dievča, ktoré sa zhodou okolností objaví v meste. V tomto momente sa dej začína poriadne zamotávať a detektívka Quinnová má pocit, že polícia nerieši tieto prípady tak, ako by mala. Rozhodne sa pátrať na vlastnú päsť a zistí, že zmiznutých dievčat je oveľa viac. Jej súkromné pátranie privedie do nebezpečenstva nie len ju, ale aj jej najbližších. Avšak, ak chce chytiť šialenca, ktorý uniesol množstvo dievčat, bude musieť riskovať nie len svoju povesť, ale aj vlastný život.

Bola dosť blízko na to, aby videla, že dievča napísalo na stenu slovo jasnou červenou krvou. Vlastne to ani nebolo slovo. Meno...

Autorka nás počas čítania poriadne napína aj vďaka krátkym kapitolám a striedaniu pohľadov. Hlavným rozprávačom je síce detektívka, ale občas jej kapitoly preruší kapitola, ktorá odkrýva niečo o vrahovi a väznených dievčatách. Veľmi oceňujem, že je hlavnou postavou žena a že nie je vykreslená ako dokonalá, bezchybná detektívka. Tak ako každý človek, tak aj ona má svoje chyby a súkromné problémy, ktoré neraz zasahujú do pracovného života. O to viac, ak je jej budúci exmanžel zároveň kolegom a jej súčasný snúbenec policajtom. Páči sa mi ak autori v detektívkach rozoberajú aj osobnosť vyšetrovateľa, jeho chyby a strachy a tu to bolo veľmi dobre podané. Zápletka bola výborná a aj keď som celý čas tušila, že sa deje niečo divné,  že veci nefungujú ako by mali, netušila som, ako sa to zvrtne. Myslím, že nie len ja som zostala prekvapená niektorými zvratmi, ale aj samotným rozuzlením dosť zamotaného prípadu. Nechajte sa vtiahnuť do vyšetrovania a pochmúrnej atmosféry mestečka, kde mizne jedno dievča za druhým a nikto to príliš nerieši. Až na detektívku Josie Queenovú. 😉

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada. Prvý prípad Josie Queenovej vychádza už 27. septembra. Máte sa na čo tešiť. :) Knihu zi môžete zakúpiť tu  >>>