Recenzia: Skryté príčiny únavy a nedostatku energie - Steven R. Gundry

Hneď na začiatok musím povedať, že takéto knihy nezvyknem čítať. Ak sa dostanem k nejakej odbornej literatúre, je to väčšinou niečo zo psychológie, umenia alebo o vzťahoch a motivačná literatúra. Takže myslím, že knihu neviem správne ohodnotiť a porovnať s inými titulmi z tejto kategórie. Ale! Som hrozne unavená.😁 Preto, keď som videla názov Skryté príčiny únavy a nedostatku energie, hneď som si povedala, že ju chcem skúsiť, možno mi pomôže prísť na to, čo mi je. Hneď po prvých stranách som si diagnostikovala, že mám určite v tele nejaký zápal😁 a objednala som sa na preventívnu prehliadku, tak uvidíme aké budú výsledky.😁

Steven R. Gundry nie je v tejto oblasti neznámym. Stal sa autorom bestselleru Skryté nebezpečenstvo zdravých potravín a tiež jeho pokračovania Skryté tajomstvo dlhovekosti. Táto kniha je už treťou zo série a zameriava sa na únavu a nedostatok energie. Myslím, že pre momentálnu situáciu množstva ľudí zvolil ideálnu tému. Čoraz viac sa v mojom okolí stretávam s ľuďmi, s ktorými si navzájom hovoríme, ako sme strašne unavení, bez energie a chuti čokoľvek robiť. V knihe nájdete 6 týždňový program Energy Paradox, ktorý vám pomôže získať stranenú energiu. Mali by ste si tiež zvýšiť dobrú náladu, posliniť duševnú odolnosť a fyzickú výdrž.

Kniha je rozdelená na dve časti. Prvá je odborná a vysvetľuje celé pozadie autorovej teórie. Súčasťou prvej časti je aj vyvracanie rôznych mýtov, ktoré si ľudia spájajú s únavou a nedostatkom energie. Super doplnkom k teórii sú aj príbehy pacientov, ktorí mali podobné problémy. V druhej časti nájdete už spomínaný program Energy Paradox. Ten obsahuje aj zoznam zdravých a škodlivých potravín. Program ponúka riešenia, ktoré vám pomôžu dobiť si baterky a opäť sa cítiť dobre. Všetko sa začína potravinami, ktoré jete, ale rovnako dôležité sú aj potraviny, ktorým sa treba vyhnúť. Ak si predstavíte strom, program sa skladá z troch hlavných cieľov: uzdravenie koreňov, regenerácia pôdy a rozpustenie dopravného kolapsu mitochodnrií (podrobne sa  o tom dočítate v knihe, tu to radšej nebudem rozoberať 😁). V knihe nájdete aj kapitolu o doplnkoch stravy, ktoré sú odporúčané v rámci programu s odporúčaným dávkovaním, aj s popisom, prečo sú dôležité a ako fungujú v našom tele.

Veľmi dôležité je v tomto programe mať dostatočný spánok a dodržať časovanie chodov, v knihe je vysvetlené ako a prečo. Najviac som sa tešila na časť s receptami, ktoré by nám mali pomôcť s dobitím energie. Aj napriek tomu, že kniha obsahuje veľa receptov, nenašla som tam také, ktoré by ma zaujali. Bohužiaľ, skoro každý recept obsahuje huby, karfiol alebo morské plody a to sú tri veci, ktoré ozaj neznášam a nedokážem ich zjesť. Nuž, asi som odsúdená na život v únave. 😁 Aj keď mi Energy Paradox až tak nesadol, dôležité je, že ma donútil objednať sa na preventívnu prehliadku a riešiť to, že sa necítim dobre. Za možnosť prečítať si knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada.