Recenzia: Krajina ľadu - Eowyn Ivey

Po prečítaní prvotiny tejto autorky, Dcéry snehu, som mala od Krajiny ľadu, veľké očakávania. Až príliš veľké, lebo som nakoniec zostala trochu sklamaná. Neurobte, prosím, rovnakú chybu ako ja a tieto príbehy neporovnávajte.

Na základe anotácie som predpokladala, že ma čaká dobrodružný príbeh o skupine mužov, ktorý chcú v roku 1885 pokoriť neskrotnú Aljašku. Dobrodružný príbeh to síce bol, ale skôr písaný ako dokument. Celá kniha pozostávala primárne zo zápiskov z denníkov vedúceho výpravy podplukovníka Allena Fostera a jeho manželky Sophie, ktorá ho čakala doma v kasárňach. Najradšej by putovala divočinou s manželom, ale nemôže a tak ju čakajú dlhé a náročné mesiace, ktoré podrobia jej psychiku ťažkej skúške.

,,Ach, presne v tom spočíva problém denníkov. Sú ako zrkadlo, v ktorom sa obzeráme tak dlho, až na sebe nevidíme nič, len chyby a nedostatky. "

Napokon sa mi kniha začala páčiť hlavne vďaka zápiskom Sophie. Bola pre mňa veľmi zaujímavou a silnou ženou. Nezvyčajnou na toto obdobie a to, čo za celé roky svojho života, aj napriek niekoľkým trápeniam dosiahla, bolo veľmi inšpiratívne. Verím však, že pre mnoho ľudí bude zaujímavé aj čítanie o dobrodružnej ceste, konfliktoch a nástrahách, ktoré postretli Allena a jeho skupinu počas putovania neskrotenou prírodou.

 ,,Neviem vysvetliť všetko, čoho sme boli na výprave svedkami. Poviem iba toľko, že si už nie som istý hranicou medzi človekom a zvieraťom, medzi živými a mŕtvymi."

Pre tých, ktorí milujú cestopisy a históriu bude táto kniha skvostom plným nádherných opisov, ktoré sú doplnené fotografiami, listami a kresbami. Príbeh je inšpirovaný skutočnou expedíciou a to mu dodáva na vážnosti. Sama autorka žije na Aljaške a tak tento príbeh môžeme považovať za vzdanie pocty a obdivu jej domovine. Ak si chcete prečítať pútavý príbeh o neskrotnej prírode, nezlomných charakteroch a spoznávaní seba samého v najkritickejších životných situáciách, táto kniha je pre vás ako stvorená. 🙂 

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri. 🙂


Komentáre

Obľúbené príspevky