Recenzia: Manželka na poschodí - Rachel Hawkins

Manželka na poschodí je pre mňa jedno veľké prekvapenie. Hneď keď som si čítala anotáciu knihy boli mi jej postavy veľmi povedomé. Až neskôr mi došlo, že je to preto, lebo všetky sa volajú tak, ako v klasike Jane Eyrová. Spočiatku sa až tak veľa psycho udalostí nedialo, ale dej plynul dobrým tempom a čítala som dosť rýchlo. Potom sa to v istej časti zlomilo a nevedela som sa od knihy odtrhnúť. Nesmierne oceňujem autorku za to, že spravila retelling na moju obľúbenú klasiku Janu Eyrovú a dala jej koniec aký si Jane zaslúžila.


Jane má temnú minulosť, od ktorej ušla do Alabamy. V luxusnej štvrti Thornfield Estates si privirába venčením psov boháčov a občasnými krádežami. Pri jednom venčení stretne záhadného a krásneho Eddieho Rochestera. Tomu nedávno za záhadných okolností zmizla manželka Bea aj spolu s najlepšou priateľkou. Jane dúfa, že si vďaka vzťahu s Eddiem bude môcť polepšiť a ujsť pred minulosťou.

Keďže sa kniha volá Manželka na poschodí, môžeme si domyslieť ako Bea skončila. Ale ako a prečo, to je to, čo je na knihe najprekvapivejšie. Príbeh je prerozprávaný z troch pohľadov a to Jane, Eddieho a Bei. Na záver vám poviem len toľko, že všetky postavy majú spoločnú jednu vec. Všetci do jedného klamú. 😀 Takže neverte ničomu a nikomu až do poslednej strany, lebo naozaj nemusí byť všetko tak, ako to vyzerá.

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada.🙂 

Komentáre

Obľúbené príspevky