Recenzia: Deň, keď sme sa stretli - Roxie Cooper

,,Svoj osud stretneš na ceste, ktorú si si vybral preto, aby si sa mu vyhol."

Tento citát z knihy krásne vystihuje príbeh lásky Stephanie a Jamieho. Nech robíme čo chceme, tomu, čo nás čaká sa nevyhneme, či už je to niečo krásne alebo smutné.

Stephanie zomrela mama a aj po rokoch je pre ňu veľmi ťažké zmieriť sa s tým. Jej snúbenec a otec jej zaplatia víkendový pobyt s umeleckým kurzom, keďže vždy milovala umenie. Tam stretne Jamieho a od toho okamihu vedia, že sú stvorení jeden pre druhého.

Ich dilemu asi nepochopí každý, ale ten, kto niečo podobné zažil im určite rozumie. Obaja sú zadaní, nechcú sklamať svojich najbližších a tak sa rozhodnú pre kompromis. Stretnú sa iba na jeden jediný deň v roku, kedy môžu byť spolu. Tento deň je vždy plný lásky, pochopenia, smiechu a pocitov, ktoré počas zvyšku roka nezažívajú. Špeciálne Stephanie má pocit, že nie je šťastná a nepomáha tomu ani fakt, že Jamie má dobre fungujúci vzťah so svojou manželkou. Ich rodiny sa rozrastajú, práca aj miesta bydliska sa menia, ale ich silné puto zostáva rovnaké.

Myslím si, že to, čo na začiatku na tom druhom najviac obdivujete, je nakoniec presne to, čo na ňom neznášate. ''

Deň, keď sme sa stretli je nádherný a dojímavý príbeh o ľuďoch, ktorým bolo súdené byť spolu. Celý čas im držíte palce, aby sa k tomu konečne dopracovali a sledujete ako rôzne vyriešia svoje morálne dilemy. Je to zvláštne, ale postavy si obľúbite tak veľmi, že budete v podstate fandiť nevere. V príbehu sa striedajú pohľady Stephanie a Jamieho, a tak veľmi dobre vidíme do hĺbky každého z nich. Dozvieme sa viac o ich myšlienkach, či prežívaní a dokonca vďaka terapeutke, ktorú  Stephanie navštevuje ideme do hĺbky jej pocitov a tak o čosi viac pochopíme jej správanie.

,, Hnev ťa núti izolovať sa od tých, ktorých miluješ. ''

Autorka do knihy krásne zakomponovala lásku k umeniu a hudbe. Nájdete v nej množstvo pesničiek, ktoré vystihujú pocity postáv a určite odporúčam púšťať si ich pri čítaní. Príbeh upozorňuje na to, že tu nie sme navždy a že ak nie sme šťastní, máme sa snažiť s tým niečo urobiť. Nikto si nezaslúži byť celý život nešťastný, nech urobil čokoľvek. Táto kniha bola jedna veľká emocionálna húsenková dráha a ja som posledných 50 strán totálne preplakala. Asi by som bola spokojnejšia s romantickejším koncom, ale taký je už život. Nevyspytateľný a občas nám láme srdcia.

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada. Môžete si ju zakúpiť na tomto odkaze >>>