Recenzia: Stratená apatekárka - Sarah Penner

Na začiatok vás určite okamžite upúta nádherná obálka. Priznám sa, že som po knihe siahla hneď a ani som si neprečítala anotáciu.😀 Niekedy to môže byť prúser, ale tu sa to vyplatilo. Táto kniha je skrytým pokladom a príbehy žien v nej ukryté ma očarili. 

Príbeh sa odohráva v dvoch dejových líniách. V súčasnosti je hlavnou hrdinkou Caroline, ktorá mala s manželom v Londýne oslavovať desiate výročie svadby. Ocitla sa tam však sama a pri potulkách mestom natrafí na starodávnu fľaštičku, ktorá ju hneď zaujme, keďže jej veľkým snom bolo venovať sa histórii. Voľný čas v Londýne strávi pátraním po minulosti fľaštičky, ktorá ju nakoniec dovedie k vraždám spred vyše dvoch storočí. Okrem toho ju však táto situácia naučí ako byť nebojácna, ako znova nájsť samú seba a ísť si za svojim snom.

Historická linka bola úplne geniálna a vôbec by mi nevadilo, keby bola celá kniha o minulosti, a to ja veľmi historické knihy nevyhľadávam. Ale tento príbeh je veľmi originálny s ojedinelou zápletkou, ktorú som ešte nikdy nečítala. V kapitolách z roku 1791 sa stretávame s dvoma postavami. Apatekárkou Nellou a dievčatkom Elizou. Osud ich nečakane spojí na ceste za spoločným cieľom, pomôcť Elizinej pani zbaviť sa jej manžela. Na to je Nella odborníčka. So zlomeným srdcom a zranenou dušou dlhé roky využíva dary zeme na pomoc ženám, ktoré sa chcú oslobodiť od tyranských a zradných mužov.

Dej bol napínavý a tajomný až do samého konca. Vôbec mi neprišlo, že ide o autorkinu prvotinu, príbeh postupne gradoval a odhaľoval všetky skryté tajomstvá v oboch dejových linkách. Jediný problém som mala s Elizou, teda s nesúladom jej mysle a konania. Mala totiž 12 rokov a vo vnútri síce rozmýšľala ako dieťa, ale keby sme nečítali jej myšlienkové pochody, mysleli by sme si, že je oveľa staršia. Trochu som bola prekvapená aj z toho, ako rýchlo si Eliza a Nella k sebe našli cestu, ale asi to bolo tým, že boli obe osamelé a chýbala im blízka duša. To sú však len malé detaily, ktoré vám vôbec nenarušia zážitok z čítania.

Príbeh krásne dopĺňa mapa Londýna, kde máte zakreslené všetky miesta, na ktoré nás stopy žien zavedú. Na záverečných stranách zase nájdete tri recepty a zoznam byliniek a rastliniek, ktoré boli v knihe spomenuté aj s ich popisom. Stratená apatekárka je krásny a tajomný príbeh o silných ženách, ktoré za seba bojujú do poslednej chvíle a vedia sa obetovať. Je o zlomených srdciach, ale aj odvahe, priateľstve a spolupatričnosti. Verím, že sa to príbehu troch výnimočných žien začítate rovnako ako ja. :) Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri. Knihu si môžete zakúpiť tu >>>

Komentáre

Obľúbené príspevky