Recenzia: Takto o rok - Sophie Cousens

Kde by ste chceli byť takto o rok? Túto otázku sa pýta najlepšia kamarátka hlavnej postavy každého koho stretne. :) Ja by som bola rada keby som o rok mohla ísť do kina alebo do divadla a potom by som sa išla dobre najesť do reštaurácie. Kedysi samozrejmosť, teraz veľký sen. Nikdy nevieme ako nám maličkosť môže zmeniť život. Tak to bolo aj v prípade Minnie Cooperovej, ktorá sa mala volať Quinn, ale táto drobná zmena posunula nasledujúce roky jej života úplne iným smerom. Toto meno jej hneď po narodení v silvestrovskú noc uchmatol Quinn Hamilton. Chlapec, ktorého nikdy nestretla, a predsa jej, okrem mena, vzal aj všetko šťastie, a preto sú každé jej narodeniny čistou katastrofou.

O tridsať rokov neskôr sa títo dvaja známi - neznámi stretávajú na silvestrovskej párty. Minnie si hneď všimne, že Quinna šťastena neopustila ani v dospelosti, zatiaľ čo ona stihla po ceste na párty stratiť kabát a pošpiniť si tričko. Na prvý pohľad sú takí rozdielni, ako sa len dá, ale aj napriek tomu, ich osud stále dáva dokopy. Minnie sa spamätáva z rozchodu, nemá kde bývať a aby toho nebolo málo, jej milovaná pekáreň s koláčmi krachuje a nedokáže nájsť spôsob ako ju zachrániť. Za to taký Quinn je krásný a úspešný podnikateľ s dokonalou priateľkou. Zdanie však môže klamať a pomaly zisťujeme, že ani on nemal dokonalý život a musel riešiť mnohé trápenia.

,, Nikdy sa netráp pre niečo, na čo si o päť rokov nespomenieš. Hlavne plávaj - plávaj pri každej príležitosti. To boli jej rady do života. ''

On má strach zo vzťahov a ona plné ruky práce toho, aby jej totálne neskrachoval život. Aj tak na seba stále narážajú a pomaly to začína iskriť. Pomedzi kapitoly zo súčasnosti sa vraciame do minulosti, ktorá zobrazuje deň ich narodenín v rôzne roky. V týchto kapitolách sú malé, krásne náznaky na to, že sa ich osud snaží dať dokopy už dlhé roky. To, či sa to podarí už asi tušíte, ale aj napriek predvídateľnosti sa vám bude kniha čítať veľmi dobre.

,, Nemyslím si, že starosti iných znižujú dôležitosť našich problémov. ''

V knihe sa samozrejme nájde zopár chýb, dá sa to však pochopiť, keďže je to autorkina prvotina. Iba tak okrajovo sa dotkne viacerých vážnych tém, ako napríklad panické záchvaty a klimatická úzkosť. Mohli by byť rozobraté podrobnejšie a tým by príbeh dostal hlbší rozmer. Záver je absolútne romantické klišé, ktoré niekomu môže vadiť, ale mne sa to do príbehu hodilo. Viem si to úplne predstaviť ako film, takú oddychovú romantickú komédiu, ktorú si rady pozriete s kamoškami. Naozaj je tam množstvo vtipných scén a dialógov, ktoré ma nahlas rozosmiali a veľmi som sa pri čítaní bavila. Svedčí o tom aj fakt, že som ju prečítala za dva večery, čo naozaj nezvyknem čítať tak rýchlo.

,, Najprv musí existovať ja, až potom môže existovať my. Znelo to sentimentálne, ale bol v tom kus pravdy. ''

Ak si teda chcete navodiť sviatočnú - silvestrovskú náladu, tento romantický príbeh je na to ako stvorený. Je nie len o láske dvoch ľudí, ale aj vzťahoch s rodičmi a o potrebe najlepších priateľov. Mám veľmi rada príbehy ako tento. Trochu klišé romantika, zaručený dobrý koniec, veľa vtipných scén a osudovosť. Jednoducho celý čas viete to, čo oni nie, že tí dvaja spolu jednoducho musia skončiť. :)

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri. Knihu si môžete zakúpiť tu  >>>