Recenzia: Víno a čary - Luanne G. Smith

Je naozaj málo kníh o čarodejniciach, ktoré by som poznala a ešte menej, ktoré by som aj prečítala. Nevyhýbala som sa tejto téme zámerne, len mi také knihy nejako neprišli do cesty. Kniha Víno a čary je tak trochu netypickou rozprávkou pre dospelých, kde bojuje dobro nad zlom, láska nad nenávisťou a kde sa ropucha mení na človeka. Presne tak začína tento kúzelný romantický príbeh z vinárstva Château Renard.🌘

Elena je vínna čarodejnica a po dlhých rokoch prekliatia sa jej podarí vyslobodiť z tela ropuchy späť do toho ľudského. Pri živote ju držala túžba pomstiť sa tomu, kto na ňu uvrhol krutú kliatbu. Vracia sa domov, kde chce nabrať sily na čarovanie, ale tam ju čaká prekvapenie. Jej vinárstvo už neriadi stará čarodejnica, ktorá ju vzala pod ochranné krídla, ale mladý právnik z mesta Jean-Paul, ktorý neverí, že existujú čary a čarodejnice, ktoré vedia ovplyvniť chuť vína.

,, Slová totiž majú svoju moc. O to viac, ak ich vyrieknu čarodejnice. ''

Elena sa rozhodne pustiť do záchrany vinárstva, aspoň kým nenaberie dostatok sily, aby sa mohla pomstiť tým najkrvavejším spôsobom. No okrem nej sa rozhodne zabíjať aj niekto ďalší, omnoho krvilačnejší a temnejší ako ktokoľvek, koho kedy stretla. Víno a čary je ideálne čítanie na toto tmavé, sychravé obdobie, kedy máte chuť len sedieť doma s knihou v ruke. K tomuto príbehu ale odporúčam aj pohár dobrého vína, pri čítaní naň určite dostanete chuť.

,, Každé víno má vlastnú osobnosť, každý ročník je jedinečný, tak ako srdce a myseľ čarodejnice, ktorá ho vyrobila. ''

Kniha je tenučká, takže ju prečítate veľmi rýchlo aj napriek tomu, že je v nej viac opisov. Ja by som si prijala trochu viac dialógov, ktoré by viac rozvinuli príbeh. Niektoré scény prešli tak rýchlo, že by sa mi páčilo, ak by boli rozpísané o trochu viac. Ale inak sa mi páčil rozprávkový námet, temné tajomstvo tiahnuce sa celým príbehom a aj záver bol pre mňa prekvapivý a dobre napísaný. Veľmi oceňujem aj nápad s typom čarodejníc podľa toho, čomu sa venujú ako napr. Vínna čarodejnica a Pivná čarodejnica. No a v neposlednom rade vás určite zaujme atmosféra čarovných francúzskych viníc. 🍇 Toto je len prvá časť zo série o čarodejniciach, takže sa môžeme tešiť na ďalší príbeh zo sveta kúziel a mágie. ☺️

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada. Knihu si môžete zakúpiť tu >>>>