Recenzia: Až na kraj sveta - Abbie Greaves

Kniha Až na kraj sveta v prvom rade upúta svojou obálkou, ale keď sa do nej začítate, objavíte neľahký príbeh plný lásky, smútku a dlhého čakania. Mary už 7 rokov čaká na svoju jedinú lásku Jima. Každý deň chodí na stanicu s tabuľkou s nápisom Vráť sa domov Jim. Celé roky dúfa, že jej láska je natoľko silná, že prekoná akúkoľvek prekážku a jej milovaný sa vráti. Bohužiaľ, ak do vzťahu vstúpi melanchólia, smútok a depresie, často ani tá najväčšia láska nevie pomôcť.

V okamihu, keď je Mary najhoršie, sa objaví Alice. Novinárka, ktorej ide o miesto, pokiaľ neprinesie dychberúci článok. Alice chce Mary pomôcť tým, že sa rozhodne nájsť Jima, aby objasnila, prečo zmizol a čo sa s ním stálo. Myslí si, že takto naraz vyrieši dve svoje starosti. Začne pracovať s Mary v NightLine, miestnom krízovom call centre. Mary sa nápad pátrať po Jimovi veľmi nepáči a tak sa Alice rozhodne pátrať potajomky. Spoločnosť na ceste jej robí Kit, ktorý tiež pracuje v NightLine.

,, Niektorí ľudia vidia len to, čo chcú. ''

Znova sa stretávame s mojím obľúbeným prelínaním súčasnosti a minulosti. V minulosti nám autorka vykresľuje spočiatku krásny romantický príbeh lásky na prvý pohľad medzi Mary a Jimom. Postupne odhaľuje štrbiny ich vzťahu a ukazuje, že žiaden vzťah nie je dokonalý. Jim má problém vysporiadať sa s minulosťou a preto sa utápa v depresiách a alkohole. Na dno so sebou tiahne aj svoju milovanú Marry.

,,Toľko toho od lásky očakávame. A pritom ona sa rovnako ako my sami môže zmeniť a dokáže zlyhať. ''

Až na kraj sveta nie je typický romantický príbeh, ako by ste možno podľa začiatku príbehu čakali. Venuje sa skôr aktuálnym témam ako je mentálne zdravie, strata blízkeho a prijatie. Začiatok knihy mal na mňa trocha pomalší rozbeh a možno by jej neuškodilo ubrať zopár strán, ale to nech vás neodradí. Postupne dej graduje, odhaľujú sa vnútra viacerých postáv, ktoré sa Mary priplietli do života a to je veľmi zaujímavé čítanie.

,, Ukázalo sa, že aj srdce potrebuje svoj priestor, aby sa naučilo správne biť. A predovšetkým potrebuje čas. "

Aj napriek tomu, že je príbeh veľmi smutný a melancholický, ja som, okrem trápenia, cítila počas čítania aj nádej. Nádej, že príde vysvetlenie, zmierenie a pochopenie. A to prišlo. Takže ja som s príbehom veľmi spokojná. ☺️ Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri. 🙂Knihu si môžete zakúpiť na tomto odkaze >>>