Recenzia: Pomsta je sladká, a. s. - Jonas Jonasson

Posledné týždne bolo pre mňa veľmi náročné smiať sa. Keď som sa zasmiala, hneď ma dobehla myšlienka na to, čo sa deje. Ale smiať sa treba, aj keď je to dosť často smiech cez slzy. Presne tak som ,,čítala" audioknihu Pomsta je sladká, a.s. Chvíľu som ju počúvala, smiala sa a chvíľu som čítala správy a plakala. Ale veľmi mi pomohla odreagovať sa a aspoň na istý čas myslieť na niečo iné.

Pomsta je sladká, je presne taká ako všetky knihy od Jonasa Jonassona. Je plná bizarných postáv, absurdných situácií a šialeného humoru, ktorý možno nepríde vtipný každému. Ja mám však jeho knihy veľmi rada a ten absurdný humor milujem. 

V knihe je toľko čudesných postáv a zvratov, že je ťažké vysvetliť vám celý príbeh. Kevina sa chce zbaviť jeho vlastný otec, preto ho odvezie do Afriky dúfajúc, že ho tam niečo zožerie. Jenny zase jej bývalý manžel pripraví o celý majetok. Kevin a Jenny sa náhodou stretnú a zistia, že majú spoločného nepriateľa. K nim sa pridá Hugo, s ktorým zosnovajú plán, ako sa čo najlepšie pomstiť. A ako sa čo najlepšie pomstiť majiteľovi doslova ukradnutej galérie? No predsa predať mu sfalšované obrazy, ktoré vyzerajú ako pravé a obviniť ho, že sa pokúša predať falzifikáty. K tomu ešte pridajte nejaké erotické pomôcky a živú kozu v pivnici a kauza v médiách je zaručená.

Do ich perfektného plánu vstúpi Kevinov nevlastný otec. Liečiteľ z afrického rodu Masajov Ole, ktorý nevie veľmi klamať a rád rozpráva. Tu začínajú vznikať také situácie, ktoré by vám nikdy v živote nenapadli. Autorova fantázia a predstavivosť naozaj nemajú hraníc. Má úžasný talent z totálneho chaosu vytvoriť príbeh, ktorý na konci dáva zmysel a pobaví. Zároveň však cez humor poukazuje na morálny úpadok spoločnosti. Nemôžem povedať, že to bola moja najobľúbenejšia Jonassonova kniha, lebo na Storočného starčeka naozaj nič nemá, ale páčila sa mi a hlavne sa mi pri jej počúvaní podarilo odpútať od reality, čo som veľmi potrebovala. :)

Za možnosť vypočuť si audioknihu ďakujem vydavateľstvu Publixing ❤️Audioknihu si môžete zakúpiť na tomto odkaze >>>

Komentáre

Obľúbené príspevky