Recenzia: Neviditeľný život Addie LaRueovej - V. E. Schwab

Aj keď bola Addie LaRueová odsúdená na zabudnutie, ja na ňu určite tak skoro nezabudnem a túto knihu budem odporúčať každému. ❤️Či máte radi fantasy, historické romány, romantiku, dobrodružstvo, každý si v jej riadkoch nájde niečo z toho, čo má rád. Pomalý dej, krásny jazyk a originálne postavy ma očarili natoľko, že som si istá, že som túto audioknihu nepočúvala naposledy.

Pohladením duše bol prejav Zuzky Kaprálikovej, ktorý sa mi k Addie veľmi hodil. Asi aj vďaka jej hlasu som mala z knihy pocity, ako pri sérii Sedem sestier. Spočiatku som mala trochu chaos, pretože sa v príbehu prelína viacero časových línii a pri počúvaní audioknihy je to občas ťažšie zachytiť, ako v tlačenej knihe. Keď som sa však započúvala, tých skoro 18 hodín zbehlo neskutočne rýchlo a ja som si užila každú jednu minútu.

Je rok 1714 a Addie sníva o slobodnom živote, bez tradičných úloh ženy tejto doby. Pred manželstvom uteká do hlbokého lesa, kde zúfalá prosí o záchranu. Jej slová sú vypočuté a temné božstvo v podobe krásneho muža jej daruje to, po čom najviac túžila. Slobodu. Vďaka zmluve s diablom môže Addie žiť až dovtedy, kým neuzná, že sa naplnila jej túžba po slobode. No nie je to zadarmo, na oplátku musí temnému božstvu sľúbiť svoju dušu.

,, Už je unavená. Nevýslovne unavená. Ale niet pochýb o tom, že žila. Nič nie je len dobré alebo len zlé,'' zhrnie. ,, Život je oveľa zložitejší. ''

Má to však háčik, svoj večný život je odsúdená žiť v samote. V momente, keď sa za ňou zatvoria dvere, ľudia zabudnú, že vôbec existovala. A tak ju na dlhej ceste životom nesprevádza len sloboda, ale aj samota. O tristo rokov neskôr sa stane niečo, v čo Addie ani len nedúfala. Začuje čarovné slová ,,pamätám si ťa"". Henry, obyčajný predavač v kníhkupectve si ju pamätá a Addie s ním začína žiť naplno. Až pokým diabol znova neukáže svoju temnú tvár.

Za audioknihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Publixing.😍