Recenzia: Hotel - Pamela Kelley

Ak hľadáte príjemnú oddychovú literatúru, ktorá vás naláka na leto a dovolenku, táto kniha je pre vás ako stvorená. Má jednoduchý jazyk a preto ju prečítate pomerne rýchlo. Zároveň je text písaný dosť veľkými písmenami, takže bude aj vhodným darčekom pre babky, ktorým sa taký formát číta oveľa ľahšie.

Hotel, o ktorom je reč, vlastní dlhé roky rodina Whitleyovcov. Hlavou rodiny je starý otec, ktorý už prácu v hoteli odsunul na vedľajšiu koľaj a jeho široká rodina hotel spravuje. Každý člen rodiny pôsobí na inej pozícii. Nejde však o malý rodinný hotelík, ale o ozajstný luxusný hotel na vysokej úrovni. Nachádza sa v obľúbenom oddychovom rezorte na ostrove Nantucket blízko Bostonu a New Yorku.

Hlavných postáv je viacero a väčšina patrí do rodiny. Stretneme sa s utiahnutou Paulou, ktorej starý otec dôveruje najviac, a preto ju povýši na generálnu riaditeľku. Na pozícii strieda Andreu, ktorá je naopak veľký extrovert a rozhodnutie starého otca, aby sa stala hotelovým komorníkom, sa jej vôbec nepáči. Táto pre ňu degradujúca pracovná pozícia jej prináša nové možnosti a rozširuje obzory. Nie len tie pracovné.

Ďalším členom rodiny je výborný kuchár Nick, Paulin brat. Ich hotel navštívi filmová hviezda z Hollywoodu Bella, ktorá sa tam snaží ukryť pred náročným životom. Nick nemá potuchy o tom, kto Bella naozaj je a postupne sa do nej zamiluje. Všetky zmeny, ktoré v najbližších mesiacoch nastávajú príde kontrolovať David, úspešný konzultant, ktorého pozval starý otec, aby sledoval nie len chod hotela, ale aj Paulu a jej zžitie sa s vysokou funkciou. Z tejto práce má radosť, pretože môže viac času tráviť doma pri chorej mame, ale aj pre to, že sa mu s Paulou pracuje veľmi dobre.

Veľmi zaujímavé je sledovať fungovanie hotela, cez opisy autorky sa viete dostať do zákulisia všetkého čo sa v hoteli deje. Dej sa miestami komplikuje rôznymi výzvami pri vedení hotela, ale nejaké škriepky nastanú aj medzi členmi rodiny. Nie je to však nič strašné, čo by nejakým spôsobom zdramatizovalo príbeh. Naopak, dej plynie pokojne a predvídateľne, dejú sa tam viac-menej príjemné veci, ale vôbec to nie je nudné čítanie.

Príbeh je veľmi pozitívny. Jeho hlavnou myšlienkou je súdržnosť, pomoc a podpora v rodine, ale aj v biznise. Toto môže niekomu vadiť, pretože v príbehu nemáme vyslovene nejakú zlú postavu, ani sa nedeje nič dramatické, či tragické. Takže ak hľadáte nejaké intrigy, problémy a drámu, v tejto knihe ich vôbec nenájdete. Ale ak hľadáte oddychovú literatúru, ktorá plynie pokojne v krásnom prostredí, Hotel je správna voľba. Jediné riziko po jej prečítaní môže byť, že budete zbesilo hľadať letenky s all inclusive na nejak krásny ostrov, kde si budete môcť zbaliť len kopu kníh a užívať si ničím nerušený pokoj tak, ako postavy v knihe.

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri.