Recenzia: Dievča bez mena - Lisa Regan

Aj keď je Dievča bez mena ešte len druhou knihou, ktorá u nás od autorky vyšla, už teraz viem, že to bude jedna z mojich obľúbených sérií. Ja najviac milujem severské detektívky a iné ani veľmi nečítam, ale som rada, že som sa dostala aj k americkej autorke. Jej knihy sú síce iné ako tie severské, ale nie menej zaujímavé. Sú napínavé, zamotané, dej je výborne vystupňovaný a zápletka poriadne prešpekulovaná. Hlavnou postavou je detektívka Josie Quinnová, ktorá sa síce snaží tváriť, že všetko zvláda, ale myslím, že postupne v knihách budeme odkrývať aj jej citlivú stránku. Tak ako každý človek, aj ona má svoje chyby a súkromné problémy, ktoré neraz zasahujú do pracovného života.

V tejto knihe je prípad, ktorý musí Josie riešiť, ešte osobnejší ako v prvej knihe. Priateľku jej bývalého manžela nájdu dobitú skoro na smrť a jej novorodené dieťa zmizlo. Rovnako zmizol aj Josien snúbenec Luke. Tieto na prvý pohľad rozdielne prípady ale spája jeden človek. Neznáma žena, ktorá sa našla v Lukovom opustenom dome, ktorý je plný krvi. Lenže ona si nič nepamätá a tak sa Josie a jej vyšetrovací tím dostávajú do slepej uličky.

Postupne jej pri vyšetrovaní začnú dochádzať informácie, ktoré do seba konečne zapadajú. Nie nadarmo zastala miesto veliteľa dentonskej polície, po smrti skvelého veliteľa. Teraz jej už nikto nepovie inak ako šéfka. Aj keď je spočiatku bezmocná a zúfalo túži zachrániť dieťa a svojho snúbenca, stále jej to páli viac ako ostatným. Dokáže si dať v hlave dokopy súvislosti rýchlejšie ako ktokoľvek iný. Spolu s ňou sa nebudete stačiť čudovať ako veľmi je tento prípad zamotaný a čo všetko s čím súvisí. Striptérka, novorodeniatko, krutý podnikateľ, jej milovaný snúbenec Luke a dievča, ktoré si na nič nespomína. Všetci majú spoločné jedno. Niektorí sa omylom, niektorí naschvál, ocitli v zamotanom príbehu jedného chorého človeka, ktorému nerobí problém zavraždiť kohokoľvek, len aby dosiahol svoje.

Niektoré časti deja vám môžu prísť trochu pritiahnuté za vlasy alebo menej uveriteľné. Ale to býva vo väčšine detektívok, že si hovoríte, toto sa fakt môže stať len v knihe. Mne to však vôbec nevadilo a Dievča bez mena sa mi páčila viac ako prvá časť Miznúce dievčatá. Od začiatku bola napínavá, stále sa dialo niečo nové a zaujímavé. Oceňujem aj krátke kapitoly, tie sa vždy čítajú jednoduchšie a vďaka nim je dej ešte dynamickejší. Odporúčam vám prečítať si aj prvú knihu, pretože príbeh na ňu nadväzuje a aj keď sa autorka v pokračovaní v skratke vráti k udalostiam, ktoré sa stali v prvej časti, je lepšie mať celý obraz o tom, čo sa stalo a spoznať postavy od začiatku.

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Grada. Knihu si môžete zakúpiť na ich webe.