Recenzia: Škatuľka spomienok - Kathryn Hughes

Toto je zase jedna z kníh, ktoré ma úplne pohltili. Má presne príbeh aký sa mi páči, prostredie aj postavy.

Na prvý pohľad sa zdá, že je to možno sladká romantika a jednoduchý dej. Ale podľa mňa v sebe kniha skrýva oveľa viac. Príbehy dvoch žien, ktoré sa zaľúbil do nesprávnych mužov a ktoré boli, každá svojim spôsobom, ovplyvňované tým, čo od nich chceli druhí. Navzájom si pomôžu nájsť sebavedomie, odvahu, pokoj, zmierenie a vlastnú hodnotu. ❤️

Na jednej strane máme súčasnosť a v nej storočnú babičku Jenny v domove dôchodcov, ktorá spomína na svoj ťažký život plný zvratov. Popri nej spoznávame jej opatrovateľku Candice, ktorá má na prvý pohľad milujúceho priateľa a pred sebou šťastný spoločný život. Jenny však vidí v ich vzťahu znaky toxického vzťahu a tak sa rozhodne vybrať na ďalekú cestu za minulosťou až do ďalekého Talianska a Candice zobrať so sebou.

Jenny sa po 75 rokoch túži vyrovnať s minulosťou, aby bola pripravená pokojne zomrieť. Urobila niekoľko ťažkých aj zlých rozhodnutí. Vojna ju a jej brata oddelila od mamy, no našli útočisko na krásnej farme a ona tam spoznala svoju veľkú lásku, krásneho taliana Nica. Bohužiaľ, nie každý príbeh lásky končí romanticky a občas sa stane, že z lásky zostane len tragédia.

Spočiatku má príbeh pomalé tempo, venuje sa aj životu Candice a tomu čo sa odohráva v domove dôchodcov, ale postupne prechádzame čoraz viac na životný príbeh Jenny, ktorý sa mi veľmi páčil. Jej život poznačilo niekoľko tragédií, ktoré boli výbornými zvratmi v príbehu a posledné kapitoly ma šokovali úplne najviac, tam som aj vyronila nejakú slzičku. To, ako si navzájom Jenny a Candice pomohli a ako sa uzavreli ich príbehy, bolo krásne a dojímavé. Veľmi odporúčam. 😊

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Fortuna Libri.🙂