Recenzia: Kam aj kráľ chodí pešo - Daniel Furrer

Na našom trhu podľa mňa niet lepšej knižnej série, ktorá by popularizovala históriu a dejiny pútavo aj vtipne, ako je táto. Kam aj kráľ chodí pešo je už treťou knihou zo série netradičných historických zaujímavostí. Od postelí a alkoholu sme sa dostali až k záchodom. Vedeli ste, že tam strávime viac ako rok svojho života!? Šialené však? 😀

Kniha je rozdelená do šiestich kapitol, v ktorých nás autor prevedie od antiky, stredoveku a novoveku až po súčasnosť. Nerada by som vás pripravila o tie bizarné a šokujúce informácie, ktoré kniha obsahuje, ale určite stoja za to.

Okrem toho, že sa nenásilným spôsobom dozviete množstvo informácií, sa aj zabavíte. Napríklad na tom, že chodenie na záchod nebola súkromná záležitosť, alebo na tom, že sa exkrementmi odpudzovali nepriatelia a kým prišiel na scénu toaletný papier, ľudia sa utierali ozaj kadečím, od sena až po hlinené črepy. 😀 Okrem týchto podivuhodností sa autor venuje aj hygiene, chorobám, ktoré kvôli nečistote vznikali a životnému prostrediu, ktoré naše '' záchodové správanie " ovplyvňuje.

Vtipné poznámky pod čiarou, ktoré ma v predchádzajúcich knihách tak veľmi bavili, sa presunuli na posledné strany. Aj text je o čosi menej vtipný ako história pitia alkoholu. Na zaujímavosti to ale podľa mňa knihe neuberá, stále v nej nájdete dostatok prekvapivých faktov a zaujímavostí. Ak sa vám páčili aj prvé 2 knihy, určite nevynechajte ani túto. Kam aj kráľ chodí pešo je tiež skvelým tipom na darček pre každého, kto má rád humor, dejiny, bizarnosti a rád sa učí nové veci. 🙂

Za knihu veľmi pekne ďakujem @mamas_vydavatelstvo ❤️