Recenzia: Malé vinárstvo v Provensalsku - Ruth Kelly

Mám veľmi rada túto edíciu Za láskou, ktorá je plná romantických príbehov s krásnymi obálkami z ešte krajších miest. Tentoraz sa vďaka Ave dostaneme do kúzelného Provensálska.

Jej jednotvárny život v nudnej práci naruší telefonát od manžela, ktorý sa jej prizná s tým, že prišiel o veľa peňazí a prídu aj o dom. No a aby toho nebolo málo, začal si aj románik s kolegyňou. Ava sa tak v 43 rokoch ocitá u kamarátky na gauči a začína si uvedomovať, že úplne zabudla na svoje sny a túžby z mladosti, že svoj život obetovala rodine a na ňu už nezostal čas. Zachrániť ju má cesta do Provensalska, kde po starom otcovi zdedila vinohrad, ktorý je v dezolátnom stave. Ten sa rozhodne zrekonštruovať a vyrobiť slávne, mnohými oceňované, ružové víno.

Avin manžel a ich dcéra mi liezli na nervy, boli sebeckí a vôbec nevideli Avu ako ženu, len ako manželku, ktorá má odpustiť a matku. Našťastie v Provensalsku sa to dobrými ľuďmi priam hemžilo a viacero z nich pomohlo znova vybudovať vinohrad. Medzi nimi aj šarmantný mladý čašník Jacques, ktorý Ave ukáže, ako má chutiť život. Ich vzťah mi prišiel trošku naivný a nereálny, ale čítalo sa to veľmi dobre. Oveľa viac sa mi páčili časti, v ktorých dávali dokopy vinohrad a v ktorých sa Ava vracala v myšlienkach do minulosti, keď ešte s mamou navštevovali starého otca a všetko bolo v poriadku. Časom sa vyplavia na povrch nečakané tajomstvá z minulosti, ktoré podľa mňa príbehu dodali hĺbku a niečo, nad čím sa môžeme zamyslieť.

Popri všetkej romantike a romániku medzi vinicami sa postupne črtá krásny príbeh o láske k viniciam, o láske dedka a vnučky, ale aj o nenaplnenej láske a novej šanci na zmysluplný život. Malé vinárstvo v Provensalsku je veľmi príjemným čítaním plným vína, dobrého jedla a láskavých ľudí. 😊

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu @grada_sk. ❤️ #spolupraca