Recenzia: Ukradnutá úroda - Tom Hillenbrand

Aká je pravdepodobnosť, že sa obyčajný kuchár dostane v priebehu pár rokov k riešeniu niekoľkých vrážd? U Xaviera Kieffera je to viac ako pravdepodobné. Nájdete ho vždy tam, kde je dobré jedlo, prípadne tam, kde sa nájde nejaká mŕtvola. Človek by si už myslel, že má s tými vraždami niečo spoločné, ale naozaj je v tom väčšinou nevinne.😀

Tento príbeh je zamotaný hneď od začiatku. Xavier sa teší na jarmok, ktorý sa koná u nich v meste, má pripravené vynikajúce menu a jeho zemiakové placky žnú úspechy. Pohodu celého dňa naruší incident s divným chlapom v jeho stánku na jarmoku. Po jeho odchode nájde Xavier zväzok kľúčov a kartu. Čaká, že ich na druhý deň vráti, no ráno sa dozvie, že ich majiteľ je už mŕtvy.

Znovu sa stala vražda a Xaviera opakovane naháňajú myšlienky na vyriešenie prípadu, rovnako ako v predchádzajúcich prípadoch. Aj teraz sa púšťa do vlastného pátrania, ale stále má pocit, že mu niečo uniká. Narazí na veci, o ktorých ani netušil, že existujú. Čudné kódy, tajná aplikácia a zvrátené machinácie na burze. Xavier vôbec nie je technicky zdatný a preto mu aj teraz pomôžu schopnosti jeho blízkych priateľov. Zahráva sa však s ľuďmi, ktorým nie je nič sväté a do ohrozenia dostáva seba, svojich priateľov aj svoju milovanú priateľku.

Autor nás od začiatku vtiahne do deja vďaka zaujímavostiam z gastro priemyslu a skvelému humoru. V Xavierovi sa čoraz viac prejavuje jeho prirodzený talent na riešenie prípadov a viac spoznávame nie len jeho osobnosť, ale aj jeho blízkych. Tieto kulinárske krimi sú ideálnym čítaním pre ľudí, ktorí chcú čítať detektívku, ale boja sa množstva krvi a príliš šialených scén, príbehy sú tu o čosi pokojnejšie, aj ked napätie im určite nechýba. Autor nám znova namiešal recept plný kvalitných ingrediencií - humor, jedlo, napätie, pútavý dej a zaujímavé postavy. 🤤

Za knihu veľmi pekne ďakujem vydavateľstvu Mamaš.❤️